Zwiększa się zakres prac przy peronach na stacji w Olsztynie

0
450

Na stacji Olsztyn Główny zamontowano nowe rozjazdy, co umożliwiło powrót pociągów na odcinku do przystanku Olsztyn Likusy.
Zamontowano pierwsze nowe rozjazdy i tory na odcinku pomiędzy Olsztynem Głównym i Olsztynem Zachodnim. Umożliwiło to powrót na początku lipca pociągów regionalnych na odcinek między Olsztynem Głównym a Olsztynem Likusy i bezpośrednich połączeń do Gutkowa oraz Elbląga. Nowe elementy torów zwiększą możliwości prowadzenia ruchu pociągów i poprawią obsługę nowego przystanku Olsztyn Śródmieście.

Powstaje podziemne przejście 
– Łącznie na stacji Olsztyn Główny jest już 3,6 km nowych torów i 12 rozjazdów. Montowane są słupy i bramki sieci trakcyjnej. Położono już półtora kilometra okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym – Martyn Janduła, z biura prasowego PKP PLK, inwestora.
Powstaje zupełnie nowe przejście podziemne, które połączy Zatorze z pl. Konstytucji 3 Maja i zapewni dostęp na wszystkie perony. Są wybudowane trzy segmenty konstrukcji i rozpoczęły się przygotowania do realizacji czwartego segmentu i dojścia do tunelu od ulicy Marii Zientary-Malewskiej. Obiekt wyposażony w windy i schody ruchome zapewni wygodny dostęp do pociągów także osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Prace prowadzone są również na peronach.

Pierwsze płyty

Wykonawca ustawia kolejne ściany peronu nr 4. Nowe elementy tworzą już konstrukcję o długości ok. 200 metrów. Układane są pierwsze płyty nawierzchni. Platforma, która ułatwi wsiadanie do pociągów, planowana jest do udostępnienia podróżnym jesienią.
Wykonawca zwiększa także zakres prac i przystępuje do robót na połowie peronu nr 3. Roboty rozpoczną się od demontażu starej części obiektu i zabezpieczenia zabytkowej wiaty, która następnie będzie odrestaurowana. Druga połowa peronu będzie dostępna dla podróżnych.

BRAK KOMENTARZY