Na początku nowego sezonu budowlanego na drogach krajowych w realizacji są 92 „duże” zadania realizowane w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz 13 zadań obwodnicowych. W tym roku łączna długość dróg szybkiego ruchu w kraju powinna przekroczyć 5 tys. km.
16 marca oficjalnie, po zimowej przerwie rozpoczął się sezon budowlany. Choć na wielu inwestycjach w praktyce prace, na ile pozwalała pogoda, były realizowane, to wraz z połową marca na powrót rusza zegar odmierzający czas przewidziany na realizację kontraktów.
W tym roku krajowy inwestor drogowy planuje udostępnić blisko 260 km dróg. Jeśli ten plan zostanie zrealizowany, na koniec roku długość dróg szybkiego ruchu w Polsce przekroczy 5 tys. km.
GDDKiA podsumowała także sezon zimowy (to okres od 15 grudnia do 15 marca). W tym czasie do ruchu oddanych zostało do ruchu 10 odcinków dróg o łącznej długości 160,2 km. Podpisane zostały dwie umowy na realizację zadań w ramach PBDK (16,9 km).
Przybliżyła się także realizacja dwóch „dużych” zadań (ok. 32 km), dla których otwarte zostały oferty oraz pięciu (PBDK oraz obwodnice), gdzie wybrano najkorzystniejsze oferty.
Jednocześnie ruszyło 12 przetargów na budowę 192,6 km dróg. Złożone zostały wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla pięciu odcinków (44 km), a dziesięć odcinków (110 km) taką decyzję otrzymało, co oznacza, że wraz z sezonem otwierają się nowe place budów.