Zmiana zasad pracy Urzędu Miasta w Olsztynie

0
469
Urząd Miasta Olsztyna

Sytuacja epidemiologiczna w kraju oznacza konieczność zmian w funkcjonowaniu Urzędu Miasta. Przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące obsługi interesantów.

Olsztyński magistrat cały czas pracuje w najszerszym możliwym zakresie. Pewne modyfikacje działania podjęte zostały przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców oraz pracowników urzędu.

Wiele urzędowych formalności można załatwić drogą elektroniczną [sprawdź wykaz spraw]. Dlatego zachęcamy do założenia Profilu Zaufanego wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili. To znacznie ułatwia kontakt z administracją publiczną i rozszerza możliwości zdalnej obsługi [jak założyć Profil Zaufany?].

Otwarte są wszystkie wejścia do naszych budynków, jednak przebywać w urzędzie powinny tyle te osoby, które nie mogą załatwić sprawy zdalnie. Swobodnie przemieszczać się po budynkach mogą jedynie pracownicy urzędu.

– W związku z koniecznością ograniczenia kontaktów, unikania gromadzenia się osób na niewielkiej przestrzeni w holu budynków urzędu przy pl. Jana Pawła II oraz przy ul. Wyzwolenia 30 przygotowane zostały po dwa stanowiska obsługi interesantów – informuje sekretarz miasta, Stanisław Gorczyca.

[numery telefonów w Urzędzie Miasta]

***Najważniejsze informacje o obsłudze interesantów w Urzędzie Miasta***

Biuro Obsługi Klienta prowadzi bezpośrednia obsługę interesantów:
* poniedziałek 8:00-16:00,
* wtorek-piątek 7:30-14″00.
Obsługa w zakresie:
– Dowodów Osobistych: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew :329, 330, 434, 89527-54-83, wejście do Ratusza od ulicy Ratuszowej;
– Ewidencji Ludności: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:412,424, 455, 386, 326, wejście do Ratusza od placu Jana Pawła II i ulicy Ratuszowej;
– Ewidencji Działalności Gospodarczej: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:474, 324, 472, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Potwierdzania Profilu Zaufanego: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew:482, 474, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Wydawania Kart Dużej Rodziny: kontakt telefoniczny:  89-527-31-11, wew: 472, 474,482, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 359, wejście od ulicy 1 Maja – sala obsługi klienta BOK;
– Wydawania pozwoleń na sprowadzenie zwłok (prochów) osób zmarłych za granicą w celu ich pochowania: kontakt telefoniczny: 89-527-31-11, wew: 434, wejście do Ratusza od ulicy Ratuszowej, pokój 24

Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej obsługuje interesantów:
* poniedziałek – piątek 10:00-17:45,
* sobota (nieczynne; do końca października obsługiwani będą interesanci, którzy wcześniej zarejestrowali się na załatwienie formalności w zakresie pracy Wydziału Komunikacji).
Obsługa w zakresie:
– zameldowania/wymeldowania na stałe i czasowe;
– zaświadczenia z ewidencji ludności;
– nadania numeru PESEL.

Wydział Komunikacji obsługuje interesantów:
* poniedziałek 8:00 – 16:00,
* wtorek – piątek 7:30 – 15:30.
Od 2 listopada bezpośrednia obsługa klientów będzie odbywać się:
* w poniedziałki 8:00 – 14:00,
* wtorek-piątek 7:30 – 14:00.
* w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej od poniedziałku do piątku 10:00 – 17:45.

Obsługiwani będą wyłącznie ci klienci, którzy zarezerwowali w wydziale lub w POM wizytę on-line i mają potwierdzony 6-cyfrowy kod rezerwacji. Rezerwacja wizyty możliwa na stronie internetowej: http://bezkolejki.olsztyn.eu.

Praktycznie wszystkie sprawy realizowane przez referat rejestracji pojazdów można załatwić korespondencyjnie, o ile do wniosku zostaną dołączone wymagane dokumenty i dowody należnych opłat. W przypadku tzw. braków formalnych wnioskujący zostanie wezwany do ich usunięcia.

Urząd Stanu Cywilnego obsługuje interesantów:
* poniedziałek 8:00 – 16:00,
* wtorek – piątek 7:30 – 14:00.
Obsługa w zakresie:
– zgłoszenia zgonów;
– zgłoszenia narodzin – tylko w sytuacji, gdy należy złożyć oświadczenie uznania ojcostwa. Uwaga: zgłoszeń tych dokonywać można tylko ostatniego ustawowego dnia (na zgłoszenie dziecka żywo urodzonego mamy 21 dni, oraz 3 dni na zgłoszenie dziecka martwo urodzonego);
– zgłoszenia ślubu konkordatowego i cywilnego (po wcześniejszej rezerwacji daty i godziny).

Biuro Rzeczy Znalezionych
* przyjmowanie rzeczy znalezionych przyniesionych do urzędu przez znalazcę lub ich odbiór – na telefoniczne  wezwanie portiera;
* kontakt z Biurem w sprawie rzeczy znajdujących się w depozycie jedynie telefoniczny pod nr tel. 89 527 55 27.

Uwaga! Wszystkie pisma trafiające do Urzędu Miasta są podawane 48 godzinnej kwarantannie. Dopiero po tym czasie zostają dopiero włączone w “tradycyjny” obieg dokumentów. Prosimy mieć to na uwadze i nie zostawiać na ostatnią chwilę pilnych spraw.

BRAK KOMENTARZY