Powstanie 300 kilometrów drogi rowerowej wokół Wielkich Jezior Mazurskich

0
2258

Blisko 300 kilometrów drogi rowerowej powstanie wokół Wielkich Jezior Mazurskich, która będzie dołączona do szlaku Green Velo. Dziś (26.10) w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie podpisano umowy do realizacji projektu „Mazurska Pętla Rowerowa”.

Rok temu Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego podpisał porozumienie ze Stowarzyszeniem Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 w sprawie realizacji wybranych przedsięwzięć, a jednym z nich jest właśnie „Mazurska Pętla Rowerowa”. Jak powiedział Marszałek Województwa Gustaw Marek Brzezin, to przedsięwzięcie, to wielka praca samorządów województwa. – Ten czas jest potwierdzeniem, że możemy przejść z planów do realizacji. Na tym bardzo zależy i nam i samorządom, także w imieniu zarządu serdecznie dziękuję, że takie działania mają miejsce, aby jak najszybciej można przejść do rzeczywistej realizacji. Projekt drogi rowerowej ma być realizowany w trzech etapach: północno-wschodni, południowo-wschodni i zachodni Trakt Rowerowy Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Trasa ma przebiegać przez atrakcyjne przyrodniczo i krajobrazowo tereny Mazur i przechodzić ma m.in. przez Węgorzewo, Giżycko, Pisz, Mikołajki, Ryn i Mrągowo.

Umowę z Marszałkiem podpisali burmistrz Mrągowa Otolia Siemieniec i burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski. – Cieszymy się, że udało nam się skrzyknąć i ze sobą współpracować. Mówiła Otolia Siemieniec. – Jest to trudny problem, ponieważ ta konkurencja między gminami jednak się odzywa. Najważniejsze, że te pieniądze otrzymujemy i ten szlak rowerowy będzie. Zaczynać się będzie w Mrągowie i prowadził będzie aż do Pisza i Węgorzewa, czyli ponad 300 kilometrów. W całym przedsięwzięciu bierze udział 12 samorządów i 4 powiaty, czyli wszystkie samorządy położone wokół Wielkich Jezior Mazurskich. Jak zaznaczył burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski, czegoś takiego do tej pory nie udało się osiągnąć. – Ważnym aspektem całego przedsięwzięcia jest też to, że budowę tej ścieżki realizujemy w partnerstwie z innymi podmiotami. Jest to projekt o dużej sakli, który musi pogodzić interesy samorządów i jednostek partnerskich. Problemów przy takim projekcie jest bardzo dużo, jednak przy dużej wyrozumiałości osób zarządzających podmiotami partnerskim, udało nam się przygotować koncepcję całej trasy i materiały, a na przełomie listopada i grudnia chcielibyśmy ogłosić przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej.

Całkowity koszt budowy „Mazurskiej Pętli Rowerowej”, to ponad 54 miliony złotych, z czego wartość dofinansowania to ponad 46 milionów, co stanowi 85% kosztów całkowitych. Budowa inwestycji ma się rozpocząć w przyszłym roku, a zakończyć w 2019.

Fotorelacja:

BRAK KOMENTARZY