W dniu 23 i 24 czerwca 2017r. ( piątek; godz. 19.00, sobota; godz.18.00) odbędą się koncerty na wieńczące 71. Sezon Artystyczny oraz cykl Mistrzowskich Recitali Fortepianowych w Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii. Koncerty rozpocznie znakomity pianista Kondrat Skolarski, który wraz z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego zaprezentuje Koncert fortepianowy f-moll op. 21 Fryderyka Chopina.
O grze pianisty powiedzieli: prof. Pavel Gililov – Bardzo rzadko dziś można znaleźć muzyka, który potrafi wyczarować dźwięk tak soczysty, śpiewny i pełen odcieni. (…) Jego liryczno-dramatyczne interpretacje są wyjątkowo osobiste i łatwo je zapamiętać oraz rozpoznać wśród tysiąca wykonań innych pianistów, prof. Krzysztof Penderecki – Wielki wirtuoz fortepianu, prof. Peter Feuchtwanger, – Kiedy słucham gry Konrada Skolarskiego, przypomina mi się złoty wiek pianistyki.
W drugiej części koncertu filharmonicy warmińsko-mazurscy pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego wraz solistami Edytą Piasecką i Sebastianem Szumskim z towarzyszeniem olsztyńskich chórów: Akademickiego Chóru „BEL CANTO” Wyższej Szkoły Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie, Chóru „ARS VOCALE” Instytutu Muzyki – Wydziału Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz Chóru „CANTORES VARMIENSES” działającego przy Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej (przygotowanie chórów – Benedykt Błoński) wykonają kompozycję Carmina Burana Carla Orffa.
Powstałą w 1937 roku kantatę sceniczną kompozytor opatrzył podtytułem: Świeckie pieśni na głosy solowe i chór z towarzyszeniem instrumentów i magicznych obrazów. Dzięki zastosowaniu oryginalnych środków kompozytorskich, oparta na średniowiecznym zbiorze pieśni Carmina Burana (Codex buranus) przyniosła Orffowi uznanie i sławę. Zbudowany w formie kantaty utwór, który kompozytor podzielił na trzy części, spinając je klamrą chóralnego „O Fortuna” od czasu swojego powstania jest częstym „gościem” sal koncertowych na całym świecie.
W programie:
Fryderyk Chopin – Koncert fortepianowy f-moll op. 21
Carl Orff – Carmina Burana – Kantata sceniczna na orkiestrę, chór i głosy solowe
_____________________________________________________________________
Chór „BEL CANTO”
Powstał w 1996 roku. Łącznie w ciągu ostatnich 20. lat pracy chór uczestniczył w 30 konkursach i festiwalach zdobywając 36 nagród i tytułów laureata. Poza tym zespół ma na swoim koncie światowe i polskie prawykonania licznych kompozycji, m.in. światowe prawykonanie „Stabat Mater” Miłosza Bembinowa, „Magnifikat Warmiński” Artura Żuchowskiego czy „Missa Magna Beatyficationis” Michała Lorenca, polskie prawykonanie Liturgii św. Jana Złotoustego op. 41 P. Czajkowskiego.
W repertuarze swym posiada prawie 300 pieśni a cappella od średniowiecznych chorałów gregoriańskich, renesansowych motetów, madrygałów, pieśni doby klasycyzmu, romantyzmu, po muzykę kompozytorów współczesnych. Koncertował także z licznymi dziełami wokalno – instrumentalnymi, m.in. IX Symfonią L. van Beethovena, „Stabat Mater”
K. Szymanowskiego, „West side story” L. Bernsteina, oratorium „Znalezienie św. Krzyża”
F. Nowowiejskiego. Brał udział w wystawieniu opery „Tosca” Puciniego oraz wykonał koncertową wersję opery „Traviata” Verdiego i wiele innych.
Dużym sukcesem chóru było znalezienie się w oficjalnej polskiej muzycznej delegacji na uroczystościach beatyfikacyjnych Jana Pawła II w Watykanie i Rzymie w maju 2011 roku. Wraz z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach chór brał udział we mszy dziękczynnej na placu św. Piotra oraz dokonał światowego prawykonania w rzymskim kościele św. Ignacego kompozycji Michała Lorenca „Missa Magna Beatyficationis”.
Chór nagrał dotychczas 4 płyty CD. Za zasługi w upowszechnianiu sztuki muzycznej Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego uhonorował chór medalem „Zasłużony dla kultury polskiej”.
Dyrygentem zespołu od początku jego istnienia jest Jan Połowianiuk
Chór ARS VOCALE
Chór mieszany ARS VOCALE jest kontynuatorem 40-letniej tradycji w działalności chóralnej kierunku muzycznego WSP, a od roku 1999 UWM. Od roku 2006 inicjatorem nowych założeń programowych oraz obecnej nazwy zespołu jest jego dyrygentka dr hab. Katarzyna Bojaruniec, prof. UWM.
Chór Instytutu Muzyki spełnia swe podstawowe funkcje dydaktyczne, artystyczne i wychowawcze w całym procesie studiów na kierunku „Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej”. Zespół odbył wiele koncertów w kraju i za granicą, wielokrotnie uczestniczył
w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach muzyki chóralnej zdobywając nagrody
i wyróżnienia. Chór nagrał wspólnie z innymi zespołami liczne utwory chóralne a cappella oraz dzieła wokalno – instrumentalne kompozytorów polskich i obcych na płyty CD, a także dokonał licznych prawykonań utworów chóralnych a cappella, jak również wokalno – instrumentalnych.
- maja 2010 r. w Kościele Garnizonowym w Olsztynie chór ARS VOCALE wykonał Mszę Polską „Bogu Rodzicę” Feliksa Nowowiejskiego (prawykonanie olsztyńskie).
- czerwca 2011 r. odbył się Koncert Plenerowy z udziałem chóru ARS VOCALE, połączonych chórów i orkiestry dętej będących uczestnikami VII Ogólnopolskiego Festiwalu im. Feliksa Nowowiejskiego „O Warmio moja miła”. Uczestnicy festiwalu w Hołdzie Papieżowi dokonali prawykonania utworu Feliksa Nowowiejskiego „Hymnus Alumnorum Pontificii Collegii Polonici”.
- czerwca 2014 r. w Bazylice konkatedralnej św. Jakuba w Olsztynie podczas liturgii związanej
z obchodami 15 – lecia Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego chór ARS VOCALE pod
dyr. Katarzyny Bojaruniec wykonał Missa Universitas Lucjana Marzewskiego (prawykonanie).
ARS VOCALE aktywnie i z powodzeniem uczestniczy w licznych przedsięwzięciach muzycznych lokalnych i ogólnopolskich. Ponadto zespół pod kierunkiem swojej dyrygentki z powodzeniem wykonuje muzykę rozrywkową i aranżacje standardów jazzowych, m.in.:
E. Garnera, G. Gershwina, D. Ellingtona, K. Komedy, C. Portera, B. Strayhorna.
Chór CANTORES VARMIENSES
Chór powstał w październiku 2009 roku. Stworzenie zespołu oraz jego prowadzenie powierzono prof. Benedyktowi Błońskiemu.
Chór w 2016 roku przyjął nazwę: Chór CANTORES VARMIENSES przy Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. Inauguracyjny koncert odbył się 19 grudnia 2009 roku w sali koncertowej Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. Chór z towarzyszeniem orkiestry kameralnej filharmonii zaprezentował publiczności olsztyńskiej kolędy i pastorałki polskie.
Podczas pięcioletniej działalności chór wykonał dziesiątki koncertów wokalno instrumentalnych oraz z programem a cappella, zawsze zbierając pochlebne recenzje krytyki w kraju i za granicą. Wystąpił m.in. kilkakrotnie w Kaliningradzie, w Grodnie (Białoruś), w Kłajpedzie i Wilnie (Litwa), a także w Primorsku i w Kiten (Bułgaria), gdzie zdobył I miejsce na Balkan Folk Fest 2010 w kategorii chórów mieszanych, oraz na IV Międzynarodowym Konkursie Chóralnym Lloret de Mar – Barcelona 2014, gdzie zdobył złote medale w kategoriach musica sacra i pop music.
Chór aktywnie uczestniczył w takich ważnych rocznicach i wydarzeniach jak: dwusetna rocznica urodzin Fryderyka Chopina, setna rocznica skomponowania przez Feliksa Nowowiejskiego pieśni Rota, rocznice śmierci papieża Jana Pawła II, koncerty w hołdzie ofiarom Katynia, Sybiru i katastrofy pod Smoleńskiem. Rokrocznie występuje w koncertach charytatywnych, pomagając zbierać fundusze na wakacje dla dzieci z najuboższych olsztyńskich rodzin.
Wielkim, niezapomnianym wydarzeniem artystycznym było wykonanie Polskiego requiem Krzysztofa Pendereckiego pod batutą twórcy dzieła, z udziałem największych polskich solistów (17 grudnia 2010 roku), a także IX symfonia Beethovena i Angelusa Wojciecha Kilara pod dyrekcją Antoniego Wita (6 czerwca 2014 roku).
W repertuarze chór posiada m.in.: Carmina Burana Orffa, Requiem d-moll, Mszę C-dur „Koronacyjną” Mozarta, Requiem Ruttera (prawykonanie olsztyńskie), Messe modale en septuor Alaina (prawykonanie polskie), Missa pro pace, Angelusa, Victorię Kilara, IX symfonię Beethovena, Te Deum Charpentiera, Stabat Mater Schuberta, opery: Toscę Pucciniego i Traviatę Verdiego, Jasia i Małgosię Humperdincka, Amahla i nocnych gości Menottiego oraz operetki: Księżniczkę czardasza Kálmána, Zemstę nietoperza Straussa.
Chór nieustannie się rozwija. Atrakcyjny repertuar a cappella (od muzyki dawnej do czasów współczesnych, standardy muzyki rozrywkowej, artystyczne opracowania polskich i zagranicznych pieśni ludowych, polskie i zagraniczne kolędy i pastorałki) oraz wokalno-instrumentalny, o wysokim stopniu trudności, przygotowany profesjonalnie, stanowi o pozycji zespołu w lokalnym i krajowym środowisku muzycznym.
Edyta Piasecka – sopran
Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Już na 3-cim roku studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” pod dyr. K. Bumanna. Pięć lat później rolę tą prezentowała podczas tournee w Holandii w koprodukcji z Teatrem Wielkim z Budapesztu.
Brawurowy debiut artystki odbył się w 2003 roku w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli Hrabiny di Folleville w polskiej prapremierze „Podróży do Reims” pod dyr. A. Zeddy u boku Ewy Podleś.
Zaowocowało to wieloletnią współpracą z najważniejszym polskim teatrem operowym.
W kolejnych latach wystąpiła we wznowieniu (w 2004r ) „Halki” Moniuszki jako Zofia w reż.Marii Fołtyn. Następnie w 2007 brała udział w premierze „Cyrulika sewilskiego” Rossiniego w partii Rozyny pod dyrekcją W.Cretchfielda. W 2015r wystąpiła we wznowieniu „Traviaty” Verdiego w Violettcie pod dyrekcja Maestro Claudio Montanaro w reżyserii Mariusza Trelińskiego.
Współpracowała z Operą Dolnośląską we Wrocławiu, gdzie zadebiutowała w partii Rosiny
w „Cyruliku sewilskim” oraz Frasquity w „Carmen”.
Od 1999 do 2011 roku była solistką Opery Krakowskiej, gdzie wykonywała następujące partie: Rozyny w „Cyruliku sewilskim”, Neddy w „Pajacach”, Hanny w „Strasznym Dworze”, Łucji w „Łucji z Lammermoor”, Coraliny w „Torreadorze”, Violetty w „Traviacie”, Gildy w „Rigoletto”, Zosi w „Halce”, Fiordiligi w „Cosi fan tutte”, Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie”, Rozalindy w „Zemście nietoperza”.
Podczas festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie wzięła udział w widowisku „Carmina Burana”. Była wyróżniona zaproszeniem do koncertu „Last Night of the Proms In Cracow 2003” pod dyrekcją M. Fitzgeralda z NOSPR.
Podczas drugiej edycji krakowskiego festiwalu Sacrum Profanum wystąpiła w „Requiem” Mozarta pod dyrekcją T. Bugaja. W 2005 roku wystąpiła z „Requiem” Mozarta w Filharmonii Krakowskiej, tym razem pod dyrekcją M. Zilma, a także w II Symfonii c-moll G.Mahlera pod dyrekcją V.Schmidta Gertenbacha. W lipcu 2005 miała zaszczyt uczestniczyć w „Internachionale Orgel Woche Musica Sacra” w Norymberdze, wykonując II Symfonię c-moll Mahlera pod dyrekcją T. Bugaja. Rok 2005 przyniósł również udział w prestiżowym „Festival delle Nazioni w Citta di Castello” we Włoszech. 2006 rok zaowocował nagraniem widowiska telewizyjnego pod dyr. M. Błaszczyka podczas Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy.
W 2007 roku zadebiutowała na scenie Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją W. Pijarowskiego. Rok 2007 to również rozpoczęcie współpracy z Filharmonią Śląską.
Ważnym wydarzeniem 2008 roku był debiut w Filharmonii Narodowej w Mszy As-dur F. Schuberta pod dyrekcją W. Wellera oraz wykonanie „Oratorium na Boże Narodzenie” J. S. Bacha w Filharmonii Śląskiej.
W 2010 roku zadebiutowała na scenie Filharmonii Jeleniogórskiej pod dyrekcją M. J. Błaszczyka. Z powodzeniem wystąpiła w premierze „Czarodziejskiego fletu” w partii Królowej Nocy w Operze Bałtyckiej pod dyrekcją J. M. Florencio. W tym też roku dokonała nagrania telewizyjnego na „Międzynarodowym Festiwalu” w Łańcucie, zadebiutowała na „Festiwalu Muzycznym Krystyny Jamroz” w Busku Zdroju oraz „Międzynarodowym Festiwalu” w Mielcu. W 2010 roku wystąpiła również w oratorium „Stabat Mater” pod dyr. K.Bumana w Filharmonii Bałtyckiej. Jej sukcesem w roku 2010 jest debiut w „Normie”, gdzie brawurowo wykonała partię Normy u boku Zorana Todorovicha pod dyrekcją P.Przytockiego. 2011 rok to kolejne sukcesy artystki – debiut w wykonaniu „Requiem” G. Verdiego z S. Toczyską pod dyr. K. Bumanna podczas inauguracji Gdańskiego Festiwalu Muzycznego w Katedrze Oliwskiej oraz udział w inauguracji sezonu Orkiestry Symfonicznej
w Toruniu w „Angelusie” Kilara pod dyr. J. M. Błaszczyka.
W roku 2012 zadebiutowała na scenie Opery Bytomskiej partią Traviaty w reż. W. Ochmana.
W 2013 roku wystąpiła w koncertowej wersji „Zemsty nietoperza” pod dyr. A. Klocka.
W 2015 roku wystąpiła w „Cyganerii” Pucciniego partia Mimi – wersja koncertowa pod dyrekcją Tadeusza Wojciechowskiego w Filharmonii Podkarpackiej.
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in. Bachakademie u prof. Anny Reynols, a także u A. Kaweckiej, Ch. Elsnera, A. Pears, R. Karczykowskiego.
Jest laureatką wielu nagród:
I miejsce na „Kursie Mistrzowskim dla Śpiewaków Operowych”, organizowanym w przez prof. Ryszarda Karczykowskiego (1997),
Nagroda specjalna dla najlepszego głosu żeńskiego i udział w koncertach z cyklu „Promocja Polskich Talentów” w Austrii (koncerty w Eisenstadt i Baden 1998 rok),
Nominacja do nagrody „PASZPORTY POLITYKI” w kategorii „Muzyka poważna” (2004 rok),
Nagroda im. A. Hiolskiego za „Debiut operowy w Teatrze Wielkim” (2008),
Nagroda „Gwiazda wokalistyki” 47 Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy.
International Opera Awards 2017 za Operę Goplana.
Występuje na scenach operowych: Teatr Wielki w Warszawie, Teatr Wielki w Łodzi, Opera
w Krakowie, Opera Bałtycka w Gdańsku, Opera Śląska we Wrocławiu, Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku, Teatr Wielki w Budapeszcie.
Koncertowała w: Filharmonii Krakowskiej, NOSPR w Katowicach, Filharmonii Śląskiej
w Katowicach, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii w Zabrzu, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii w Zabrzu, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Częstochowskiej, Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie.
Koncertowała z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną w Toruniu, Sinfonią Juventus w Warszawie, Orkiestrą Sinfonietta Cracovia. Występowała w takich krajach jak Belgia, Holandia, Niemcy, USA, Dania, Kuwejt, Włochy.
Uczestniczyła w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych m.in. „Sacrum Profanum”
w Krakowie, „Internachionale Orgel Woche Musica Sacra” w Norymberdze, „Festival delle Nacioni” w Citta di Castello we Włoszech, „Festiwal im. Jana Kiepury” w Krynicy, „Festiwal Viva il canto” w Cieszynie, „Festiwal Letni Operowy” w Krakowie, „Międzynarodowy Festiwal” w Mielcu, „Festiwal Muzyczny” w Łańcucie, „Międzynarodowy Festiwal im. Krystyny Jamroz” w Busku Zdroju, Festiwal Viva! Canaletto w Warszawie – Opera Narodowa, 6 Festiwal im. J. Waldorffa w Radziejowicach, Festiwal Letni Muzeum Karola Szymanowskiego willa „Atma” w Zakopanem.
Konrad Skolarski – fortepian
Doktor sztuki muzycznej, adiunkt Katedry Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Urodził się w 1980 roku w rodzinie muzyków. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 4 lat pod kierunkiem prof. Marka Mizery. W wieku 9 lat wykonał Koncert f-moll J. S. Bacha z orkiestrą Concerto Avenna. W latach 1995–1998 uczył się pod kier. Janusza Olejniczaka. W latach 1998–2005 był uczniem rosyjskiej pianistki, prof. Olgi Rusiny. W 2001 roku zajął I miejsce na III Międzynarodowym Konkursie im. Piotra Czajkowskiego w Hiszpanii (Huesca). W roku 2007 Konrad Skolarski ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Alicji Palety-Bugaj, zaś w latach 2007–2010 był studentem Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii (studia podyplomowe Konzertexamen), w mistrzowskiej klasie prof. Pavla Gililova. Od 2010 roku Konrad Skolarski jest uczniem prof. Petera Feuchtwangera, pod którego kierunkiem pracowało wielu wybitnych pianistów, m.in. Martha Argerich, Nelson Freire, Tatiana Nikolaeva czy Shura Cherkassky.
Profesor Pavel Gililov tak charakteryzuje grę artysty: „Bardzo rzadko dziś można znaleźć muzyka, który potrafi wyczarować dźwięk tak soczysty, śpiewny i pełen odcieni. (…) Jego liryczno-dramatyczne interpretacje są wyjątkowo osobiste i łatwo je zapamiętać oraz rozpoznać wśród tysiąca wykonań innych pianistów”.
W 2012 roku Konrad Skolarski podpisał kontrakt płytowy z firmą DUX, która wydała dwa jego albumy. Nagrania te zostały wysoko ocenione przez międzynarodową krytykę muzyczną (nagroda prestiżowego periodyku muzycznego DIAPASON „5” oraz nominacja do nagrody Fryderyk). Artysta jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Konrad Skolarski, znany z bardzo ciekawych programów koncertów, prowadzi aktywną działalność koncertową, wśród ostatnich występów wymienić można II koncert Rachmaninova pod batutą Michaiła Jurowskiego w Filharmonii Narodowej, recitale między innymi na 20. Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena, na 30. International Izmir Festival w Turcji.
Konrad Skolarski jest reprezentowany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.
Sebastian Szumski – baryton
Urodził się w 1984 roku w Zakopanem. Ze śpiewem związany jest od 9 roku życia. W latach 1995- 2005, był śpiewakiem Chóru Chłopięco- Męskiego Filharmonii Poznańskiej. Z zespołem tym koncertował w Polsce i na świecie, występując na najważniejszych estradach i festiwalach muzycznych. Jest absolwentem Wydziału Wokalno- Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie ( dyplom z wyróżnieniem) w klasie dr Marka Rzepki. Swoje umiejętności wokalne doskonalił na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem: Heleny Łazarskiej, Evy Blahovej, Charlesa Kellysa, Rudolfa Piernaya, Ryszarda Karczykowskiego, Teresy Żylis- Gara.
Debiutował już na pierwszym roku studiów, w Filharmonii Poznańskiej, pod batutą prof. Stefana Stuligrosza. Od tego czasu jest zapraszany na solowe recitale pieśni i koncerty oratoryjne, w Polsce i za granicą. Koncertował w niemal wszystkich krajach Europy. Współpracował z cenionymi pianistami: Andrzejem Tatarskim, Marcinem Koziakiem, Piotrem Różańskim, oraz dyrygentami: Janem Tomaszem Adamusem, Krzysztofem Pendereckim, Stefanem Stuligroszem, Piotrem Sułkowskim, Federico Maria Sardellim, Allesandro de Marchi, Poul McCreeshem, Joshua Riffkinem, Andrew Parrotem, Vincentem Dumestrem, Fabio Bonizzonim.
W roku 2008 zadebiutował na scenie podczas Barbakanfestival w Krakowie, kreując partie Harbiego Almavivy w operze Wesele Figara W. A. Mozarta. W roku 2009 i 2010 występował na Międzynarodowym Festiwalu Wokalnym Belcanto w Nałęczowie, gdzie zdobył główną nagrodę Złotego Słowika, nagrodę publiczności i nagrodę Związku Artystów Scen Polskich. W roku 2010 otrzymał stypendium Opera Studio w Teatrze im. G. Verdiego w Pizie, gdzie w sezonie artystycznym 2010/2011 śpiewał partie Maestra w operze “Le convenienze e inconvenienze teatrali” G. Donizettiego. Partię tą śpiewał także w teatrach Toskanii: Lucca i Livorno.
Sebastian Szumski koncertuje w kraju i za granicą. Ma w swoim dorobku liczne nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe, wśród których do najważniejszych należą, CD z Weihnachtsoratorium J.S. Bacha z Arte dei Suonatori, DVD Z III Symfonią Kopernikowską H. M. Góreckiego, CD z wszystkimi motetami J.S. Bacha, nagranymi w solowej obsadzie dla cenionej francuskiej wytwórni Alpha, a także nagranie CD oratorium Quo Vadis, Feliksa Nowowiejskiego, ze światowej sławy śpiewakami, Aleksandrą Kurzak i Arturem Rucińskim, pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego. Posiada w repertuarze utwory od renesansowych polifonii po kompozycje współczesne, w tym liczne cykle pieśni, solowe partie oratoryjne oraz solowe partie w operach Haendla, Purcella, Mozarta, Donizettiego, Moniuszki. W ostatnich latach specjalizuje się w wykonywaniu muzyki epoki baroku, czego dowodem jest współpraca z takimi zespołami jak Arte dei Suonatori, La Poem Harmonique czy La Risonanza. Obecnie jest kameralistą i solistą cenionego zespołu Capella Cracoviensis.