Czasowo zawieszona bezpośrednia obsługa klientów w Urzędzie Miasta Olsztyna

0
1382

Obsługa klientów w olsztyńskim Urzędzie Miasta zostaje czasowo zawieszona. Wyjątek dotyczy kilku rodzajów pilnych spraw, które nie mogą być załatwione zdalnie.

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników urzędu oraz w związku z koniecznością  podjęcia działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa – od poniedziałku, 16 marca, zachęcamy do zdalnego załatwiania spraw – tutaj znajduje się informacja sprawach, które można załatwić na odległość.

Od tego dnia wszystkie budynki urzędu miasta będą zamknięte dla osób z zewnątrz. Udostępnione zostały jedynie:

  • wejście do ratusza od strony ul. Ratuszowej,
  • wejście do Urzędu Stanu Cywilego
  • wejście do budynku Wydziału Komunikacji przy ul. Knosały

Jednak wykaz spraw, które można załatwić osobiście został mocno ograniczony.

Wyjątek stanowią:

URZĄD STANU CYWILNEGO

  • zgłoszenia zgonów
  • zgłoszenia narodzin – TYLKO w sytuacji gdy należy złożyć oświadczenie uznania ojcostwa. Uwaga: zgłoszeń tych dokonywać można tylko ostatniego ustawowego dnia: (na zgłoszenie dziecka żywo urodzonego mamy 21 dni, oraz 3 dni na zgłoszenie dziecka martwo urodzonego).
  • zgłoszenia ślubu konkordatowego (dotyczy osób duchownych)

Wszystkie pozostałe sprawy, m.in. zgłoszenia narodzin (gdy rodzice dziecka pozostają w związku małżeńskim), czy odpisy aktu stanu cywilnego należy zgłaszać przez platformę epuap lub korespondencyjnie.

W sytuacjach związanych z wydaniem zaświadczenia do ślubu konkordatowego oraz ustaleń terminu ślubu cywilnego –  kontakt telefoniczny: tel. 89 527-21-38, tel. 89 527-31-11, wew. 363 lub mailem: usc@olsztyn.eu

W pozostałych przypadkach  kontakt telefoniczny z USC lub mailowy.

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI

Bezpośrednia obsługa w Wydziale Komunikacji zostaje ograniczona wyłącznie do rezerwacji on-line (nie będą wydawane „numerki”, tak jak dotychczas). Sukcesywnie będą zwiększane możliwości elektronicznej rezerwacji kolejki.

Oto wykaz spraw, które można załatwić zdalnie w wydziale komunikacji.

BIURO OBSŁUGI KLIENTA:

Osobiście można jedynie odebrać dowód tożsamości. Jeżeli podejmą Państwo decyzję o wizycie w Biurze Obsługi Klienta, informujemy, że odbiór gotowych dowodów jest możliwy tylko w wyjątkowych sytuacjach, w godzinach od 12:00 do 14:00, po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie/elektronicznie.

Oto wykaz spraw, które można załatwić zdalnie w Biurze Obsługi Klienta.

Urząd pracuje normalnie, choć w pomniejszonym składzie osobowym. Powyższe ograniczenia mogą stanowić pewną niedogodność – ale robimy to w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców oraz naszych pracowników. Liczymy na Państwa wyrozumiałość.

BRAK KOMENTARZY