Piotr Krępeć „polski Pat Metheny” zagra w Olsztynie

0
295

W środowisku muzycznym nazywany jest „polskim Patem Methenym”, a branżowy magazyn TopGuitar okrzyknął go „objawieniem i nadzieją polskiej gitary i muzyki w ogóle”. Już wkrótce będzie można się o tym przekonać! Piotr Krępeć, bo o nim mowa, zagra bowiem w olsztyńskiej Galerii Sowa. Koncert już w czwartek, 24 stycznia!   

Piotr Krępeć powszechnie zaliczany jest do grona gitarzystów fingerstyle. W tej konwencji nagrał swój pierwszy album „In Substance”. Od tego momentu w jego podejściu do gitary sporo się jednak zmieniło. Obecnie wykorzystuje wiele technik, przez co wymyka się jednoznacznym kwalifikacjom. Dowodu daleko szukać nie trzeba… W ubiegłym roku – jako jedyny w Polsce – nagrał cały album na akustycznej gitarze barytonowej solo, nastrojonej do 432 Hz. Strój ten, jak sam mówi, jest podobno bliższy naturze i lepiej oddziałuje na psycho-fizyczną kondycję człowieka. „Moja najnowsza płyta Movement in Silence to ukłon w stronę prostoty i natury. Znalazło się na niej 11 autorskich kompozycji, pełnych przestrzeni  i oddech” – wyjaśnia.

Zapraszany jest na wszystkie liczące się w Polsce festiwale gitary akustycznej.   Dwukrotnie koncertował w Chinach – w roku 2016 zagrał 8 koncertów w ramach torunee po Chinach, a w 2018 wystąpił jako gość specjalny podczas największego w Chinach festiwalu gitarowego. Obecnie jego gitarę można usłyszeć w serialu „Leśniczówka” oraz dość popularnej piosence Edyty Górniak „Dom dobrych drzew”.

W Sowie Piotr zagra koncert składający się aż z trzech repertuarów. „Będą widowiskowe utwory z pierwszej płyty „In Substance”, spokojne melodie z „Movement in Silence” grane na barytonie i kompozycje najnowsze na gitarze akustycznej, których nigdzie dotąd nie prezentowałem” – zdradza.

Koncert wirtuoza gitary 24 stycznia o godz. 19:00. Bilety w cenie 25 zł przedsprzedaż i 30 zł w dniu koncertu można kupić on-line oraz w klubie.

Mamy dla was niespodziankę. Na naszym fanpag’u będą bilety do wygrania oraz ………płyta z autografem artysty.

BRAK KOMENTARZY