Ogromne zainteresowanie przebudową S 16

0
345
S16 czeka na wybór wariantu przebiegu drogi

Szesnaście ofert wpłynęło w dwóch przetargach na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 pomiędzy Olsztynem i Barczewem o łącznej długości blisko 30 km. W postępowaniu dla odcinka Olsztyn Wschód – Barczewo wpłynęło dziewięć ofert.

Najniższą cenę 445,5 mln zł zaproponowało konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal z Warszawy oraz Mosty Łódź, najwyższą – 767,6 zł, firma Unibep Oddział Infrastruktury w Białymstoku. Dla odcinka Barczewo – Biskupiec złożono siedem ofert. Najtańszą ofertę, 444,7 mln zł przedstawiło konsorcjum firm Kobylarnia z Brzozy i Stecol z Tianjin w Chinach, najwyższą – 598,5 mln zł, firma Unibep z Bielska Podlaskiego.

 

Kryteria oceny ofert i terminy realizacji

-Dla odcinka Olsztyn Wschód – Barczewo, o długości 11,4 km, złożone oferty będą oceniane według następujących kryteriów: cena (60 proc.) oraz pozacenowe (40 proc.). Na te ostatnie składają się dwa podkryteria -= zapowiada Karol Głłębock i, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.– Pierwsze z nich to przedłużenie okresu gwarancji jakości na następujące elementy: wzmocnienie podłoża, korpus drogi, odwodnienie, nawierzchnia (z wyłączeniem warstwy ścieralnej), ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze. Drugie podkryterium to przedłużenie okresu gwarancji jakości na drogowe obiekty inżynierskie wraz ich z wyposażeniem (z wyłączeniem warstwy ścieralnej na obiektach).

Dla odcinka Barczewo – Biskupiec, o długości 18,2 km, kryteria będą miały inną wartość – cena 55 proc., a pozacenowe, które uwzględniają trzy podkryteria, 45 proc. Dwa są takie same jak w przetargu na wcześniejszy odcinek, a trzecie podkryterium jest nowością w działaniach GDDKiA. To zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego w trakcie prac destruktu asfaltowego.

BRAK KOMENTARZY