Zmiany w obsłudze interesantów w Urzędzie Miasta w Olsztynie

0
1098

Minimalne zmiany w obsłudze interesantów w Urzędzie Miasta. Dotyczą godzin otwarcia Biura Obsługi Klienta oraz spraw związanych z dowodami osobistymi. Nowe rozwiązania także w USC.

Biuro Obsługi Klienta pracuje w poniedziałki między 8:15 a 15:45, natomiast od wtorku do piątku w godzinach 7:45-15:15. Ponadto aby wyrobić dowód osobisty lub odebrać dokument nie trzeba już wcześniej się umawiać na wizytę.

– W przeciwieństwie do wielu innych urzędów, nasz pracował przez cały czas trwania epidemii, choć oczywiście w ograniczonym zakresie – wyjaśnia rzeczniczka Urzędu Miasta Olsztyna, Marta Bartoszewicz. – W związku z tym można powiedzieć, że o krok wyprzedziliśmy rozporządzenie Rady Ministrów i decyzje o ponownym otwarciu nas nie dotyczą.

Do Urzędu Miasta można wejść tylko od ul. Ratuszowej. Poza wyrobieniem lub odebraniem dowodu osobistego, można zostawić pismo, wniosek albo podanie do każdego z naszych wydziałów.

Przypominamy, że już w kwietniu otworzyliśmy Salę Obsługi Klienta, zlokalizowaną na rogu ratusza, u zbiegu al. Piłsudskiego i ul. 1 Maja. Tam są załatwiane sprawy związane z działalnością gospodarczą, zezwoleniami na sprzedaż alkoholu, profilem zaufanym i Kartą Dużej Rodziny – informują urzędnicy.

W Urzędzie Stanu Cywilnego (wejście od ul. Wyzwolenia) można zgłosić urodzenie dziecka, jeśli rodzice nie są małżeństwem oraz zgłosić zgon. Natomiast od 6 czerwca (sobota) zwiększona zostanie liczba osób uczestniczących w ceremonii ślubnej do dziewięciu osób, nie wliczając kierownika USC (1 osoba na 10 m2). Poza tym z początkiem czerwca ponownie uruchomione zostanie przyjmowanie zapewnień do ślubu cywilnego.

Formalności w Wydziale Komunikacji można nadal załatwić dopiero po wcześniejszym ustaleniu terminu wizyty. Służy do tego System Elektronicznej Rezerwacji Kolejki.

Bezpośrednio obsługiwani są też interesanci w Wydziale Podatków i Opłat (ul. Wyzwolenia 30, godz. 8:00-14:00) w zakresie złożenia informacji/korekty informacji dotyczącej podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej. Wcześniej należy telefonicznie umówić się na konkretny termin i godzinę (tel. 89 527 31 11  wew. 479; e-mail: bo*********@ol*****.eu ).

BRAK KOMENTARZY