Zbliża się sezon remontów dróg w powiecie olsztyńskim

0
420

W ostatniej edycji Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, który wspiera budowę i remonty dróg powiatowych i gminnych, do samorządów województwa warmińsko-mazurskiego trafiło ponad 160 milionów złotych, z których sfinansowanych zostaną łącznie 152 zadania.

– W ubiegłorocznym lipcowym naborze zgłosiliśmy do tego programu pięć propozycji, dofinansowanie dostaliśmy tylko na jedną. To niewiele, zważywszy na to, że mamy największą sieć drogową w województwie – mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński. – Ale dobre i to, zwłaszcza że liczymy jeszcze na jeden projekt, który jest na początku listy rezerwowej. Bierzemy się do pracy.

Dofinasowany projekt to „Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 1449N od miejscowości Słupy do skrzyżowania z ul. ks. Jakuba Jagałły w miejscowości Wadąg”. Chodzi o ponad 4 km drogi.

Inwestycja ruszy najprawdopodobniej już w marcu lub w kwietniu, jej zakończenie zostało zaplanowane na koniec roku. Całkowita wartość zadania oszacowana została na ponad 5 mln zł, z tego 60 proc., bo ponad 3 mln zł pokryje dofinansowanie z funduszu.

Z kolei na liście rezerwowej RFRD na wysokiej pozycji znalazła się „Przebudowa drogi powiatowej nr 1509N na odcinku Borki Wielkie – Kobułty wraz z budową chodnika”.

– Teraz czekamy na rozstrzygnięcie kolejnego konkursu w ramach tego programu. W tym roku złożyliśmy aż osiemnaście wniosków na kwotę ok. 4,8 miliona złotych – dodaje starosta Abako. – Część z tych zadań zostanie wykonana bez względu na wyniki konkursu.

Poza powyższym naborem w tym roku planowane jest również rozpoczęcie inwestycji: „Wyrównanie szans mieszkańców poprzez modernizację popegeerowskiej drogi powiatowej nr 1401N na odcinku Skolity – Gołogóra wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. To zadanie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Koszt inwestycji wynosi 2 mln zł, przy czym aż 1,96 mln zł stanowi dofinansowanie z programu Polski Ład.

W trakcie realizacji, z planowanym zakończeniem robót budowlanych w tym roku, są również zadania: „Przebudowa DP1467N, na odcinku od kanału Kiermas do km około 3+700” oraz „Przebudowa skrzyżowania ulic Bartąskiej, Złotej i Stawigudzkiej w miejscowości Jaroty w ciągu DP1372N”. Dobrą wiadomością jest to, że dla obydwu zadań wykonawcy zadeklarowali wstępnie wcześniejsze zakończenie inwestycji w III lub IV kwartale tego roku.

Planowane przez olsztyńską Powiatową Służbę Drogową inwestycje w 2023 roku

– około 0,9 km DP1487N na odcinku od m. Biesówko w kierunku skrzyżowania z DP1434N;

–  około 0,4 km DP1468N w m. Przykop;

–  DP1449N na odc. około 230 m w m. Kieźliny;

–  DP1441N relacji Stawiguda – Pluski na odc. około 1,5km;

–  około 5,2 km DP1439N relacji S 51 – Gągławki;

–  około 0,5 km DP1203N w m. Pupki;

–  około 0,6 km DP1495N relacji Kolno – Bęsia;

–  około 0,9 km DP1501N na odc. Brąswałd – Dywity;

–  DP1370N relacji Gietrzwałd – Tomaszkowo od km 10+000 do km 10+065;

–  DP1993N relacji Tuławki – Maruny od km 13+330 do km 13+630;

–  DP1455N relacji Łęgajny – Barczewko od km 5+870 do km 5+940;

–  Remont DP1994N relacji Barczewo – Prejłowo od km 21+070 do km 21+355;

– DP1464N relacji Olsztyn – Dzierzki od km 7+000 do km 7+150;

–  DP1467N relacji Barczewo – Silice od km 2+170 do km 2+470;

–  DP1993N relacji Tuławki – Maruny od km 13+915 do km 14+215;

–  DP1475N relacji Derc – Kronowo od km 13+690 do km 13+840;

–  DP1425N relacji Podlejki – Olsztynek od km 5+830 do km 5+960;

BRAK KOMENTARZY