„Umów wizytę w urzędzie skarbowym” – ruszyła nowa usługa KAS

0
100

Już wkrótce, bo od 9 listopada załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie skarbowym będzie możliwe jedynie po jej wcześniejszym umówieniu. Nowy model obsługi podatnika, to ogromne ułatwienie i możliwość szybszego załatwienia sprawy.

„Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie „Klient w centrum uwagi KAS”. Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji” – stwierdziła szefowa Krajowej Administracji Skarbowej, Magdalena Rzeczkowska.

Jak się umówić na wizytę

Wizyty można umawiać już teraz na terminy od 9 listopada włącznie. Wizytę można umówić:

  • przez internet – korzystając z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub na stronie swojego urzędu skarbowego,
  • telefonicznie – numery telefonów podane są na stronie www urzędu skarbowego,
  • w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie „Umawianie wizyt”, który znajduje się blisko wejścia.

Ważne: ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu należy umawiać się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę należy zarezerwować przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu można uniknąć niepotrzebnego czekania w kolejce a jednocześnie zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych.

Inne sposoby załatwiania spraw online

Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie zachęca do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.pl i biznes.gov.pl, dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.

Podatnicy doceniają nową usługę

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” została wprowadzona 26 października br. w pięciu województwach, w tym w warmińsko-mazurskim. Pilotaż usługi przeprowadzono latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim. Z ankiet przeprowadzonych wśród podatników z województwa podlaskiego, wynika, że 77 proc. badanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

Już w połowie listopada rozwiązanie to będzie funkcjonować w całym kraju.

BRAK KOMENTARZY