Szlak Świętej Warmii i okolice. Nowy produkt turystyczny starostwa

0
339

„Okolice Szlaku Świętej Warmii” to przewodnik, w którym prezentowane są kolejne ciekawe, atrakcyjnych turystycznie miejsc naszego regionu.

To uzupełnienie Szlaku Świętej Warmii. Tworzy je szesnaście „stacji”: znane nie tylko w regionie miejsca pielgrzymkowe, sanktuaria, szlaki pątnicze, ale także historyczne obiekty sakralne związane z ciekawą historią biskupstwa warmińskiego oraz różnymi wydarzeniami o charakterze religijnym, historycznym i legendarnym. To projekt starostwa powiatowego. Pierwsza ze stacji to Bałdy, czyli “Wrota Warmii”, przez które z Warszawy przybywali do swojej diecezji kolejni biskupi warmińscy. Następnie: Gietrzwałd, Olsztyn, Głotowo, Dobre Miasto, Lidzbark Warmiński, Stoczek Klasztorny, Bisztynek, Reszel, Święta Lipka, Tłokowo, Krosno, Chwalęcin, Pieniężno i Frombork. Szlak kończy się w Braniewie – pierwszej historycznej stolicy regionu. Obecnie, po roku, Szlak stał się już też projektem łączącym leżące na Warmii samorządy, organizacje turystyczne, przedsiębiorców tu działających, jak i lokalne media w działaniach promujących region. – Cieszę się, że pomysł chwycił i możemy go wspólnie z naszymi coraz liczniejszymi partnerami z całej Warmii rozwijać – mówi Andrzej Abako, starosta olsztyński. – Pierwsza odsłona projektu, mimo iż przypadła na okres pandemii i związanych z nią ograniczeniami w ruchu turystycznym okazała się sukcesem. Idziemy więc za ciosem i na ten sezon przygotowaliśmy „suplement” w postaci przewodnika „Okolice Szlaku Świętej Warmii”. Prezentujemy w nim kolejnych szesnaście ciekawych, atrakcyjnych turystycznie miejsc naszego regionu.
Osią projektu Szlak Świętej Warmii jest strona internetowa szlakswietejwarmii.pl – multimedialny „podpowiednik” turystyczny, gdzie znajdują się wszelkie materiały związane z tą trasą oraz nowinki. Powstała też grupa na Facebooku o tej samej nazwie, gdzie można się dzielić swoimi spostrzeżeniami i zdjęciami, bo Starostwo stara się zachęcać do łosier, czyli wycieczek, zarówno turystów indywidualnych, jak i do ich organizowania biura turystyczne czy pielgrzymkowe. A trasa została już „przetarta” przez uczestników wycieczek organizowanych przez olsztyński PTTK, jak i rowerzystów, nie tylko z terenu powiatu.W ramach projektu pojawiły się już i pojawiać się będą także produkty regionalne związane ze szlakiem (sprzedawane z wykorzystaniem tej marki). Już dostępne są warmiński chleb pielgrzyma z Piekarni Tyrolskiej, Sublimat winny Mikołaja Kopernika z Mazurskich Miodów, ciasta warmiaczek i sernik warmiński przygotowane przez olsztyński Społem. Wkrótce pojawią się również warmińskie piwo łosierowe, woda mineralna oraz „firmowe” słodycze. – Jak widać, nasz projekt to przedsięwzięcie multimedialne, ale też i wieloelementowe oraz wielosezonowe, bo jest to propozycja nie tylko na wakacje. Chcemy, aby turyści odwiedzali Warmię przez cały rok, a nie, jak jeziora mazurskie, tylko sezonowo – dodaje starosta Abako.

BRAK KOMENTARZY