W czasie ćwiczeń “Anakonda-16” nowe znaki drogowe na mostach

0
5998
rajd

W związku z międzynarodowymi ćwiczeniami Anakonda-16, w których uczestniczą przedstawiciele sił zbrojnych 24 państw sojuszniczych i partnerskich, informujemy, że pomiędzy 8 a 30 czerwca, na wybranych obiektach mostowych, zostaną wprowadzone znaki wojskowe klasyfikacji obciążenia (klasy MLC). Przypominamy, wszelkie informacje na temat bieżącej sytuacji na drogach krajowych dostępne są pod numerem całodobowej Informacji drogowej GDDKiA – 19 111.

 Poniżej znajdą Państwo przykłady oznakowania wraz z ich opisem.

 

image011

 

 

 

 

Rys. 8. 3. 1. Znak W-1

 

image012

 

 

 

 

Rys. 8. 3. 2. Znak W-2

image013

 

 

 

 

Rys. 8. 3. 3. Znak W-3

image014

 

 

 

 

Rys. 8. 3. 4. Znak W-4

image015

 

 

 

 

Rys. 8. 3. 5. Znak W-5

  1. 3. 2. Znaki wskazujące klasę obciążenia mostu

Znaki wskazujące klasę obciążenia mostu mają kształt koła o wymiarach 400 mm dla znaków wskazujących klasę obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym i 600 mm dla znaków wskazujących klasę obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym. Znaki wskazujące klasę obciążenia mostu umieszcza się na początku trasy wykorzystywanej przez pojazdy wojskowe oraz powtarza przed obiektami mostowymi leżącymi na trasie. Znaki te umieszcza się w odległości do 100 m przed przyczółkiem. Dla oznakowania danej trasy należy zastosować znaki wskazujące klasę dla zlokalizowania na trasie mostu o najniższej nośności. Dla wskazania klasy obciążenia mostu stosuje się następujące znaki:

 

– W-1 „klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym” (rys. 8. 3. 1),

– W-2 „klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym” (rys. 8. 3. 2),

– W-3 „klasa obciążenia mostu o ruchu jednokierunkowym dla pojazdów kołowych i gąsienicowych” (rys. 8. 3. 3),

– W-4 „klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów kołowych” (rys. 8. 3. 4),

– W-5 „klasa obciążenia mostu o ruchu dwukierunkowym dla pojazdów gąsienicowych” (rys. 8. 3. 5).

image016

 

 

 

Rys. 8. 3. 6. Znak W-6

Znak W-6 „szerokość mostu lub środka przeprawowego” (rys. 8. 3. 6) wskazujący wymiary skrajni obiektu stosuje się, jeżeli minimalna szerokość użytkowa jezdni między krawężnikami jest mniejsza niż wynikająca z klasy obiektu mostowego. Dla mostów o ruchu jednokierunkowym, w zależności od klasy, minimalna szerokość jezdni powinna wynosić:

– dla klas 4 – 12        2,75 m,

– dla klas 13 – 30      3,35 m,

– dla klas 31 – 60    4,00 m,

– dla klas 61 i wyższych 4,50 m.

Dla mostów o ruchu dwukierunkowym, w zależności od klasy, minimalna szerokość jezdni powinna wynosić:

– dla klas 4-30        5,50 m,

– dla klas 31 – 60     7,30 m,

– dla klas 61 – 100     8,20 m.

Znak W-7 „wysokość skrajni pionowej na moście lub w tunelu” (rys. 8. 3. 7) stosuje się, jeżeli wymiar skrajni pionowej na moście lub w tunelu jest mniejszy niż 4, 5 m.

image017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rys. 8. 3. 7. Znak W-7

Znaków W-6 i W-7 nie stosuje się, jeżeli na obiekcie zastosowano odpowiednie znaki B-15 i B-16.

image018Rys. 3. 2. 17. 1. Znak B-16

image019

 

 

 

 

Rys. 3. 2. 18. 1. Znak B-17

BRAK KOMENTARZY