Tak będzie wyglądał dworzec Olsztyn Zachodni

0
4150
PKP SA pokazały już jak będzie wyglądać dworzec Olsztyn Zachodni. Plany zakładają mocną przebudowę istniejącej bryły. Projekt uzyskał już prawomocne pozwolenie na budowę. – Prace chcielibyśmy rozpocząć prace w tym roku – mówi Paulina Jankowska, rzeczniczka PKP SA.

Na większe zmiany jest już jednak za późno. – Na tym etapie konsultacje społeczne nie są już możliwe. Należy podkreślić, że obecny projekt przebudowy budynku uzyskał prawomocne pozwolenie na budowę – informuje Paulina Jankowska z biura prasowego PKP SA. Przyjęty projekt nawiązuje do stylistyki dworców systemowych, realizowanych obecnie przez kolejarzy.

Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, skierował także projekt do przedstawicieli Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. Mieli się oni w zeszłym tygodniu wypowiedzieć, jako niezależni fachowcy. – Komisja miała kilka uwag. Niedawno je wysłaliśmy do PKP SA, zapewne się jeszcze z nimi nie zapoznali – mówi Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta.

Trwają właśnie końcowe prace nad projektem dworca. – W tym roku chcielibyśmy rozpocząć prace – mówi Paulina Jankowska, rzeczniczka PKP SA.

OlsztynZachodni3 OlsztynZachodni1

Modernizacja od lat

Olsztyn Zachodni, mimo pozornego wyglądu, to dość strategiczny dworzec w mieście. Usytuowany przy ścisłym centrum miasta, jest drugim – po dworcu głównym – miejscem, z którego Olsztynianie chętnie zaczynają i kończą swą podróż pociągami. Dzisiaj jest to obskurny budynek, który wybudowano w latach 90. A przecież to samo centrum Olsztyna.

Już wcześniej PKP przystępowały do projektu modernizacji dworca, jednak wybrany wykonawca, który miał zaprojektować i wybudować obiekt, robił to opieszale. Dlatego PKP zerwały z nim umowę. Poza tym koncepcja przedstawiona przez kolejarzy nie spotkała się z przychylnością mieszkańców. W konsekwencji w 2012 roku wykonano jedynie kosmetyczne zmiany na dworcu. Odnowiono stare wiaty znad przejścia podziemnego i zaniedbany już tunel. Zakres prac był ściśle określony przez konserwatora zabytków, wiaty bowiem w sierpniu 2010 roku zostały uznane za zabytek i wpisane do rejestru. Wyczyszczono także cegły oraz usunięto graffiti z budynku.

źródło: transport-publiczny.pl

BRAK KOMENTARZY