Startuje kampania telewizyjna Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Najdłuższy szlak rowerowy w Polsce.

0
2471

Od dziś (1.09) rozpoczęła się wielka telewizyjna kampania reklamowa Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Na promocję w największych polskich stacjach telewizyjnych Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego wyda blisko 4,5 miliona złotych. Widzowie zobaczą aż sześć wersji 45 – sekundowego spotu.

Telewizyjna kampania reklamowa to najdroższe i najważniejsze działanie promocyjne tego projektu. Przewidziano na nie około 4, 5 miliona złotych z założeniem, że reklama dotrze do co najmniej 14 milionów osób. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, która jest partnerem wykonawczym w tym projekcie finansowany przez Unię Europejską.

– Do tej części całego projektu przygotowywaliśmy się długo, bo to jedno z ważniejszych działań. Spoty reklamowe powstawały przez kilkanaście miesięcy, a zdjęcia realizowaliśmy jeszcze w ubiegłym roku. W ramach kontraktu na produkcję, który wygrała spółka TVN Media, powstało sześć spotów 45 – sekundowych, czyli jeden ogólny oraz pięć mutacji regionalnych, w których zawsze połowa zdjęć pochodzi tylko z jednego województwa spośród pięciu na trasie – mówi Małgorzata Wilk – Grzywna, kierownik projektu “Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej”.

Spoty jeszcze przed emisją zostały nagrodzone dwiema pierwszymi nagrodami na festiwalu filmów turystycznych FilmAT w Warszawie. W produkcji wzięła udział pochodząca z Kielc, światowa top modelka, Agnieszka Makuch, która chodziła po wybiegach u Armaniego, Chanel i Gucciego, w Europie oraz dalekiej Azji.

W ramach umowy z TVN Media powstał też dwuminutowy film, który już był emitowany między innymi na Światowej Wystawie EXPO w Mediolanie. – Wszystkie te produkcje dodatkowo zamówiliśmy w wersji angielskiej, niemieckiej, rosyjskiej ukraińskiej i włoskiej, właśnie z myślą o EXPO – dodaje prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Jacek Kowalczyk.

Emisja spotów rozpocznie się 1 września w stacjach głównych i tematycznych TVP, a 8 września dołączą stacje główne i tematyczne grupy TVN oraz stacje, których TVN Media jest brokerem reklamowym. Kampanię reklamową zaplanowano w dwóch rzutach. Pierwszy i najważniejszy nastąpi we wrześniu. Kilkudniową powtórkę zaplanowano na grudzień.

– W grudniu reklamuje się większość touroperatorów, którzy zachęcają do rezerwacji wycieczek na lato 2016. My nic wprawdzie nie sprzedajemy, ale z naszą trasą będziemy konkurować o wolny czas urlopowicza. Chcemy mu w grudniu przekazać informację, że być może nie musi jechać tylko do ciepłych krajów, bo fajnie i aktywnie spędzi ten czas na naszej trasie, a przynajmniej podzielić swój urlop na dwie części, żeby odkryć uroki Polski Wschodniej – dodaje rzecznik prasowy projektu Green Velo, Jarosław Panek.

Widzowie zobaczą łącznie z kilkudziesięciu kanałach głównych i tematycznych co najmniej 2486 emisji spotów lub więcej o ile będzie to wynikało z realizacji założonych wskaźników dotarcia do widza. Pierwszy spot zostanie wyemitowany w TVP 2, o godzinie 9.35 rano przed programem pogoda Flesz. W załączeniu częściowy harmonogram emisji reklam w TVP1 i TVP2.

Dziś zakończyła się natomiast kampania spotowa w radiu. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego wykupiła ją w Radiu Zet oraz stacjach należących do grupy Eurozet, a także w pięciu rozgłośniach publicznego radia: Radiu Kielce, Radiu Olsztyn, Radiu Rzeszów, Radiu Białystok i Radiu Lublin. Za kreację spotu radiowego odpowiadało Radio Kielce. Za zakup kampanii odpowiadała Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.

„Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” to pięć projektów regionalnych, które utworzą spójną trasę rowerową biegnącą przez pięć województw: lubelskie (ok. 350 km), podkarpackie (ok. 430 km), podlaskie (ok. 590 km), świętokrzyskie (ok. 190 km) i warmińsko-mazurskie (ok. 420 km). Będzie ona przeprowadzona przez atrakcyjne obszary, m.in. miejsca cenne przyrodniczo, zabytki, ważne węzły komunikacyjne, przesiadkowe. W projekcie zaplanowano modernizację już istniejących tras rowerowych, budowę nowych, wykorzystanie istniejących dróg o niewielkim natężeniu ruchu, utworzenie sieci miejsc postojowych i odpowiednie oznakowanie całego szlaku.

BRAK KOMENTARZY