Otwarcie niezwykłego boiska w Mrągowie

0
3146

W otwarciu boiska, które odbyło się w czwartek 31 sierpnia, wzięli udział przedstawiciele FedEx, UEFA Foundation for Children, międzynarodowej organizacji pozarządowej Streetfootballworld, burmistrz Mrągowa, ambasador UEFA, były polski piłkarz – Jerzy Dudek, a także mieszkańcy Mrągowa. Po otwarciu nastąpił turniej piłkarski football3 – jest to metodologia, która zmienia boisko w arenę, na której gracze uczą się dialogu, szacunku i pracy zespołowej.

Pierwszy ‘Field in a Box’ – czyli boisko ze sztuczną murawą – został podarowany mieszkańcom Cañada Real, dzielnicy Madrytu, w maju 2016 roku. W związku z powtórną wizytą w Madrycie w czerwcu 2017 roku i korzyściami, jakie nowa przestrzeń sportowa przynosi lokalnej społeczności, FedEx, wspólnie z UEFA Foundation for Children oraz globalną organizacją non-profit Streetfootballworld, rozpoczęli poszukiwania lokalizacji dla kolejnego tego typu obiektu.

Finalnie zostało wybrane Mrągowo. Stało się tak ze względu na duży potencjał pozytywnego oddziaływania społecznego, jaki niesie ze sobą uruchomienie boiska, które jednocześnie będzie służyć jako centrum treningowe football3.

Gdy FedEx stał się Głównym Sponsorem Ligi Europy UEFA, staraliśmy się znaleźć sposób, aby wykorzystać nasze zaangażowanie w profesjonalny futbol do nawiązywania bezpośrednich kontaktów z ludźmi, również w społecznościach, w których działamy. Cañada Real jest znakomitym przykładem na to, jakie korzyści może przynosić boisko piłkarskie. Dla FedEx, otwarcie obiektu w Mrągowie to duża satysfakcja oraz radość. Cieszymy się, widząc optymizm związany z tym projektem, stwarzającym nowe możliwości dla mieszkańców” – powiedział David Binks, President, FedEx Express Europe i CEO TNT.

Piłka nożna łączy ludzi i potrafi zmienić ich życie. Cieszymy się, że firmy, takie jak FedEx, które są związane z profesjonalnym futbolem, rozszerzają swoje zaangażowanie w sport dla wyższych celów i zdają sobie sprawę nie tylko z potrzeby, ale również z potencjału projektów takich, jak Field in a Box czy metodologii football3 oraz ich wpływu na młodych ludzi” – powiedział Vladimir Borkovic, Dyrektor Streetfootballworld.

Młodzieżowe Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych (MSIS), lokalna organizacja charytatywna oraz Streetfootballworld zajmą się utrzymaniem boiska i zapewnią jego należyte wykorzystywanie.

Już sama decyzja o zlokalizowaniu boiska w Mrągowie wzmocniła aspiracje lokalnej społeczności. Naszym celem jest, aby stało się ono centrum treningowym football3. To oznacza, że boisko będzie nie tylko miejscem do gry w piłkę, ale umożliwi również popularyzację idei football3, zarówno w Mrągowie, jak i w całej Polsce” – powiedział Arkadiusz Kamil Mierkowski ze stowarzyszenia MSIS.

Program ‘Field in a Box’ jest częścią FedEx Cares – inicjatywy, w ramach której do 2020 roku firma zainwestuje 200 milionów dolarów w ponad 200 społecznościach. Planowane rozszerzenie projektów FedEx i UEFA Foundation for Children przewiduje wybudowanie kolejnych boisk, zlokalizowanych w RPA, Brazylii oraz Indonezji. Pozwoli to połączyć zaangażowanie FedEx w profesjonalny futbol z inicjatywami mającymi wpływ na lokalną społeczność.

Jesteśmy zachwyceni faktem, że Główny Sponsor Ligi Europy UEFA łączy społeczną odpowiedzialność z futbolem, aby kreować zmiany społeczne. Jako globalna firma logistyczna, wspierająca lokalne społeczności, FedEx jest naturalnym wyborem i partnerem do rozszerzania programu ‘Field in a Box’ na inne kontynenty. Wspólnie chcemy poprawić życie młodych ludzi poprzez futbol, nie tylko w Europie, ale również w biedniejszych społecznościach na całym świecie– powiedział Pascal Torres, Sekretarz generalny UEFA Foundation for Children.

Informacja prasowa, oprac. red.

BRAK KOMENTARZY