Nowy sposób na kupienie biletu w olsztyńskiej komunikacji miejskiej

0
758

Coraz więcej możliwości kupna biletów na przejazdy autobusami i tramwajami przez telefon. Aplikacje ułatwiają też zaplanowanie trasy.

Dotychczas olsztynianie mieli możliwość skorzystania z takich aplikacji, jak MoBiLET, Skycash, CallPay. Sprawnym rozwiązaniem jest też Olsztyńska Karta Miejska, która może służyć za bilet sieciowy albo być elektroniczną portmonetką, pozwalającą kupić biletów jednorazowych lub okresowych.

Teraz do tych rozwiązań dołącza kolejne – mPay. Aplikacja w stolicy regionu zaczęła funkcjonować 7 stycznia.

– Jej niewątpliwym atutem jest możliwość nabycia wszystkich dostępnych biletów komunikacji miejskiej w Olsztynie – mówi Michał Koronowski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu. – Począwszy od biletu jednorazowego, poprzez 10-przejazdowy, a kończąc na miesięcznym. Innym niewątpliwym atutem aplikacji mPay są często organizowane akcje promocyjne, jak chociażby przejazd za symboliczną złotówkę. Co więcej koszty w tym przypadku ponosi operator platformy.

Płatności realizowane są bezpośrednio poprzez aplikację mPay. Użytkownik do wyboru ma trzy źródła: przedpłacona portmonetka w aplikacji, podpięta karta płatnicza lub karta w elektronicznym portfelu kart MasterPass.

Mobilna sprzedaż biletów doskonale uzupełnia funkcjonowanie biletomatów stacjonarnych oraz tych zainstalowanych w autobusach i tramwajach. W 2018 roku za pośrednictwem wszystkich aplikacji mobilnych sprzedano w Olsztynie prawie 100 tys. przejazdówek.

Warto pamiętać, że użytkownicy smartfonów mają jeszcze jedno narzędzie ułatwiające podróżowanie komunikacją miejską w stolicy regionu. To uruchomiona pod koniec 2015 roku aplikacja MyBus.

Dzięki niej można sprawdzić rozkłady jazdy wszystkich pojazdów, sprawdzić, w którym miejscu trasy jest interesujący nas autobus lub tramwaj albo dowiedzieć się, za ile realnie dojedzie do interesującej nas lokalizacji (takie same dane pojawiają się na tablicach informacji pasażerskiej ustawionych przy części przystanków). Wszystko dzięki informacjom przesyłanym w systemie ITS.

Aplikacja ma jeszcze jedną, ważną z punktu widzenia pasażera funkcjonalność. Dzięki niej można zaplanować najbardziej efektywną podróż z wykorzystaniem komunikacji miejskiej. Wpisując przystanki początkowy i końcowy zaproponowane zostanie najlepsze połączenie ze wskazaniem linii, ewentualnych przesiadek oraz wskazanie czasu przejazdu.

BRAK KOMENTARZY