Postęp prac przy dworcu głównym w Olsztynie

0
143

Podróżni na stacji Olsztyn Główny mogą obserwować postępy prac. Powstaje nowy peron, który zapewni większy komfort obsługi pasażerów. Montowane są pierwsze zabytkowe elementy historycznej wiaty.

Na peronie 4 stacji Olsztyn Główny rozpoczęto montaż pierwszych elementów zabytkowych wiat. Oczyszczone stalowe filary, pomalowane zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków, są mocowane do podłoża. Na nich odbudowana będzie drewniana wiata. Zadaszenie będzie chronić podróżnych przed słońcem i deszczem. Ze zmodernizowanego peronu 4 podróżni skorzystają w I kwartale tego roku.

– Przebudowywane jest przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej. Powstały cztery betonowe segmenty obiektu o łącznej długości ok. 46 metrów. Docelowo tunel będzie miał długość 140 metrów i będzie szerszy oraz wyższy. Dzięki inwestycji PLK SA, mieszkańcy olsztyńskiego Zatorza zyskają wygodne dojście – dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się – informuje Justyn Janduła, z  biura prasowego PKP PLK.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Olsztynie usprawni ruch pociągów i podwyższy komfort obsługi podróżnych w stolicy regionu. Prace prowadzone są obecnie na wschodnim wyjeździe ze stacji w kierunku m.in. Barczewa, Korsz, gdzie przybywa torów i sieci trakcyjnej. Na stacji zamontowano już ok. 15 km nowych torów, 6 tys. metrów sieci trakcyjnej i 8 tys. metrów okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym. 52 ułożonych rozjazdów zapewni sprawny przejazd pociągów.

Na budowie pracują dziesiątki maszyn – koparki, dźwigi, palownice, walce, podbijarki torowe do regulacji torów i rozjazdów oraz pociąg sieciowy. Mimo intensywnych prac i szerokiego frontu robót, na stacji Olsztyn Główny, podróżni mają zapewniony dostęp do pociągów. O drodze dojścia informują znaki i tablice.

Modernizacja stacji Olsztyn Główny zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Lepszą informację dla podróżnych zapewnią wyświetlacze i nowe nagłośnienie.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ok. 400 mln zł realizowana jest ze współudziałem środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Zakończenie przebudowy stacji Olsztyn Główny zaplanowano w 2024 roku.

BRAK KOMENTARZY