Polska żywność potrzebuje długofalowej strategii promocji – Mlekpol o ekspansji zagranicznej podczas FRSiH 2019

0
1013
Debata Made in Poland_FRSiH2019

Szanse i zagrożenia w eksporcie oraz promocja polskich produktów spożywczych za granicą były tematem ważnej debaty podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019 w Warszawie. W dyskusji poświęconej produktom Made in Poland  branżę mleczarską reprezentowała Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie.

-Eksport jest dla nas wielką możliwością, ale również koniecznością. Mlekpol wysyła na rynki zagraniczne prawie 30% swojej produkcji. Nasi Partnerzy doceniają wysoką jakość naszego mleka i produktów. Własna baza skupowa, nowoczesne zakłady i laboratoria, tradycyjne receptury i oczywiście ludzie – to czynniki, które odpowiadają za nasz zagraniczny sukces – powiedziała Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpolu. – Promocja polskich marek na świecie jest jednak niezwykle trudna i kosztowna. Ciężar promocji nie powinien spoczywać wyłącznie na dużych producentach. Polska żywność, produkowana w oparciu o prawdziwe wartości i tradycję, zdecydowanie potrzebuje długofalowej i spójnej strategii promocji poza granicami kraju. Życzylibyśmy sobie, aby określenie polska żywność było dla wszystkich tożsame ze zdrowym i naturalnym pochodzeniem. Chodzi  nie tylko o mleko, chociaż ono jest mi najbliższe – dodała Cebelińska.

Przedstawiciele branży spożywczej jako aktualne zagrożenia dla eksportu polskich produktów wymienili m.in Brexit, protekcjonizm oraz zbyt małą skalę produkcji. Szans upatrują natomiast w konsolidacji firm, kreowaniu i wykorzystywaniu nisz oraz potrzeb zakupowych oraz w opracowaniu i wdrożeniu efektywnego programu promocji polskiej żywności na świecie.

BRAK KOMENTARZY