Pierwsza tramwajowa estakada

0
343

Budowa estakady to jeden z najdroższych elementów projektu tramwajowego. Będzie szybciej i bezpieczniej.

Rozbudowa linii tramwajowych wprowadzi istotne zmiany w geometrii i organizacji ruchu na drogach i skrzyżowaniach wzdłuż całej trasy. W niektórych miejscach zostanie pobudowana nowa sygnalizacja świetlna, ale również w kilku punktach miasta będzie zastąpiona innym niż dotychczas układem drogowym.

Dla całości inwestycji efektem będzie zupełnie nowe oznakowanie pionowe i poziome dla rozwiązań towarzyszących budowie infrastruktury tramwajowo – drogowej w ciągu ulic Piłsudskiego, Wyszyńskiego, Synów Pułku, Krasickiego i Wilczyńskiego do Os. Pieczewo oraz w centrum miasta na ulicach 11 Listopada, Wyzwolenia, Curie-Skłodowskiej, Nowowiejskiego, Staromiejskiej i Placu Jedności Słowiańskiej.
Jednym z istotniejszych elementów budowy nowej linii tramwajowej jest budowa estakady. Jej długość wyniesie 272,5 m, a szerokość 8 m. Maksymalna rozpiętość przęsła to 35,5 m. Obiekt będzie się wznosił przeszło 5 m nad ulicą. Na estakadzie zostaną ułożone dwa tory.
Obiekt będzie wykonany jako tzw. konstrukcja kablobetonowa, a przyczółki są zaprojektowano jako ściany żelbetowe zakotwione w ławach fundamentowych. Zastosowana będzie izolacja niwelująca drgania wywoływane przez przejeżdżające tramwaje. Wykonano 8 z 9 fundamentów podpór ustroju nośnego, a także dwa przyczółki obiektu oraz pięć filarów podpierających ustrój nośny estakady.
Będzie to pierwszy obiekt tego rodzaju w Olsztynie i jest to jeden z droższych elementów nowej infrastruktury tramwajowej.

Zacznie się ona na wysokości zjazdu z ul. Krasickiego w Murzynowskiego, a zakończy na wysokości siedziby Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego. Górą ominie skrzyżowanie ulic Krasickiego i Synów Pułku.

BRAK KOMENTARZY