W Starostwie Powiatowym w Giżycku podpisano umowę na rozbudowę drogi wojewódzkiej 592 na odcinku Kętrzyn-Giżycko.
Droga wojewódzka 592 przebiega przez tereny powiatów bartoszyckiego, kętrzyńskiego oraz giżyckiego. Początek realizowanego odcinka znajduje się za skrzyżowaniem drogi wojewódzkiej 592 z obwodnicą Kętrzyna na terenie miejscowości Karolewo, a koniec w Giżycku przed skrzyżowaniem z drogą krajową 59.
– To bardzo ważna droga dla mieszkańców oraz turystów. To także realizacja naszego celu łączenia dróg. Wkrótce powstanie jeden ciąg drogowy od Giżycka, Kętrzyna poprzez Wydminy i Olecko do granicy naszego województwa – mówi marszałek Marcin Kuchciński. – W perspektywie finansowej 2021-2027 zostały przeprowadzone lub są w trakcje realizacji, remonty kolejnych setek kilometrów za prawie 2,5 mld zł. I będą to dobrze wydane pieniądze, bo inwestycje w drogi, to także inwestycje w rozwój gospodarki regionu, turystyki, w nasze bezpieczeństwo czyli w lepsze życie.
Długość rozbudowanego odcinka drogi wynosi ponad 23 kilometry. Najważniejszym celem rozbudowy tej części drogi jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa. Umowny termin zakończenia robót budowlanych to maj 2027 roku.
– Chciałoby się powiedzieć, wreszcie. Bardzo się cieszymy z modernizacji drogi 592 Giżycko-Kętrzyn – mówi starosta giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski. – Myślę, że tak samo cieszą się z niej koleżanki i koledzy w Kętrzynie. To będzie wielkie ułatwienie dla naszych mieszkańców dojeżdżających do sąsiadujących miejscowości.
Zakres robót obejmuje m.in. budowę ciągów pieszo-rowerowych o długości prawie 5 kilometrów, budowę chodników, przejść dla pieszych oraz zatok autobusowych. Powstanie oświetlenie drogowe na terenie zabudowanym, a także zostanie zagospodarowana zieleń w granicach pasa drogowego. Przebudowane zostaną również mosty w Sterławkach Wielkich oraz w Sterławkach Małych.
Inwestycja jest jednym z zadań projektu rozbudowa międzyregionalnego ciągu komunikacyjnego Kętrzyn – wschodnia granica województwa, na odcinkach DW 592, DW 655, DW 653. Całkowity jego koszt to ponad 745 miliony złoty, z czego ponad 633 miliony złotych pochodzą z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 Priorytet FEPW.04 Spójna sieć transportowa Działanie FEPW.04.01Infrastruktura drogowa.