Mazurskie szutry czekają na najlepszych kierowców rajdowych  

0
1771

 Jedna z najbardziej ekscytujących rund minionych sezonów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA rozpoczyna się już w najbliższy czwartek (Mikołajki, 28.06.2016) w północno-wschodniej części Polski.

Imponująca stawka 67 samochodów, w tym 15 zawodników z priorytetem 1, 26 zespołów WRC 2, 12 załóg WRC 3, dziewięć zgłoszeń z Drive DMACK Fiesta Trophy oraz pięciu kierowców prywatnych weźmie udział w PZM 73. Rajdzie Polski w rejonie Warmii i Mazur, a akcja będzie się toczyć wokół malowniczych Mikołajek.

W sześciu dotychczasowych rundach tegorocznego czempionatu mogliśmy podziwiać aż pięciu różnych kierowców, którzy stanęli na najwyższym stopniu podium. Walka o mistrzowski tytuł pozostaje otwarta, chociaż przewaga Francuza Sebastiena Ogiera – zwycięzcy dwóch pierwszych rajdów tego sezonu w Monte Carlo i Szwecji – wynosi bezpieczne 64 punkty nad zajmującym drugie miejsce Danim Sordo.

Przewidywane zmienne warunki atmosferyczne oraz tysiące kibiców wokół szybkich odcinków specjalnych powinny zapewnić niesamowite widowisko podczas walki najlepszych kierowców, w czwartym rajdzie mistrzostw świata w Polsce od 2009 roku, a piątym w historii.

Ogier, który został ostatnio szczęśliwym ojcem Tima, jest jednym z największych faworytów do wygania rajdu po raz trzeci z rzędu. Jednakże, konkurencja staje się co raz mocniejsza z rajdu na rajd. Francuz uważa, że startowanie na początku stawki w Polsce nie będzie aż taką przeszkodą, jak w poprzednich rajdach i ma nadzieję, że zdobędzie w Mikołajkach cenne punkty w walce o mistrzowski tytuł.

– W porównaniu do Rajdu Włoch na Sardynii, tutejszy szuter ma zupełnie inną charakterystykę, która nie powinna być tak wymagająca dla naszego samochodu – powiedział Ogier. – Mimo iż nie wygraliśmy od czterech rajdów, kontynuowaliśmy budowanie naszej przewagi w klasyfikacji mistrzostw.

Fin Jari-Matti Latvala w pełni zasłużenie wygrał Rajd Meksyku, Nowozelandczyk Hayden Paddon po raz pierwszy w karierze stanął na najwyższym stopniu podium w Argentynie, Brytyjczyk Kris Meeke dołożył do swojej pierwszej wygranej zwycięstwo w Portugalii, a Belg Thierry Neuville pokazał się ze świetnej strony w ostatniej rundzie na Sardynii.

Trzydniowa rywalizacja, która rozpocznie się już w czwartkowy wieczór w Mikołajkach, będzie więc bardzo zacięta i rozegra się na 21 odcinkach specjalnych.

Udział w tym wydarzeniu weźmie także Elle Kremer, jedna z najmłodszych zawodniczek w historii Rajdowych Mistrzostw Świata. Córka Armina Kremera zadebiutuje w wieku 17 lat jako pilotka Marijana Griebela w Oplu Adam R2.

Jej 47-letni ojciec, który jest trzykrotnym mistrzem Niemiec, mistrzem Azji i Pacyfiku, a także mistrzem Europy rywalizuje obecnie za kierownicą Skody Fabii R5 w WRC2 i zajmuje aktualnie ósme miejsce w punktacji swojej klasy.

Startujący w barwach Volkswagena Latvala także rozpoczynał swoją karierę w mistrzostwach świata w wieku 17 lat. Fin zadebiutował w Rajdzie Wielkiej Brytanii w 2002 roku za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo VI i ukończył rywalizację na bardzo dobrej jak na pierwszy start 17. pozycji.

Swoją karierę bardzo wcześnie rozpoczął także nieodżałowany Colin McRae. Szkot przed przystąpieniem do rajdowych mistrzostw Szkocji jeździł na motocyklach, a w WRC zadebiutował za kierownicą Vauxhalla Nova podczas Rajdu Szwecji w 1987 roku. McRae miał wtedy tylko 19 lat.

Zespoły przeprowadzą we wtorek i środę zapoznanie, natomiast tradycyjnie już w czwartek przystąpią do odcinka testowego. Następnie odbędzie się organizowana przez FIA konferencja prasowa i oficjalna ceremonia startu w centrum Mikołajek.

Klasyfikacja kierowców po 6 rundzie:

  1. Sébastien Ogier (FRA)132 pkt
  2. Dani Sordo (ESP)68 pkt
  3. Andreas Mikkelsen (NOR)                  67 pkt
  4. Mads Østberg (NOR) 58 pkt
  5. Hayden Paddon (NZL) 57 pkt
  6. Jari-Matti Latvala (FIN)56 pkt
  7. Thierry Neuville (BEL) 48 pkt
  8. Ott Tanak (EST)                                  34 pkt
  9. Kris Meeke (GBR)26 pkt
  10. Eric Camilli (FRA)                              22 pkt

Dalsze informacje, w tym harmonogram rajdu oraz lista zgłoszeń na www.rallypoland.pl

BRAK KOMENTARZY