Kolejne filmy z warmińsko-mazurskim wsparciem

0
860

Znane są wyniki dofinansowania 6. konkursu na dofinansowanie produkcji filmowych. Dotacje pochodzą ze środków samorządu województwa. 

Wybrane do dofinansowania filmy:

W kategorii Film fabularny:

REQUIEM DLA MIŁOŚCI – reż. Bodo Kox, scenariusz Joanna Ziółkowska. Film pełnometrażowy.

Tragikomedia antyromantyczna o sile miłości i afirmacji życia, która potrafi podnieść człowieka z rozpaczy. Opowieść o dojrzałym wdowcu, który za namową śmiertelnie chorej córki, zakłada profil na portalu randkowym, gdzie poznaje ekscentryczną, puszystą singielkę.

Liczba dni zdjęciowych:31 w tym 22 na Warmii i Mazurach (wybrana większość lokacji). Interesująca obsada m.in. Wojciech Mecwaldowski, Eliza Rycembel, Łukasz Simlat. Producent przewiduje także zatrudnienie aktorów olsztyńskich oraz liczną grupę statystów.

Dofinansowanie: 250.000 zł.

BALONY  – scenariusz i reżyseria Jakub Michnikowski. Debiut w cyklu „30 minut”.

Tragikomedia, nie do końca realistyczna. Puszysty Maniek głowa rodziny ucieka od problemów finansowych i w staraniach o pobicie absurdalnego rekordu Guinnessa upatruje szansy na ich rozwiązanie. Film zwraca uwagę na wartości rodzinne, potrzebę  bliskości i uczuć, ale i szacunek do zwierząt.

Liczba dni zdjęciowych:13 – wszystkie w województwie warmińsko-mazurskim, gdzie twórcy przewidują także znaleźć epizodystów i statystów. Ponadto planują współpracę ze specjalistami z UWM do współtworzenia pionu dźwiękowego.

Dofinansowanie: 80.000 zł.

W kategorii: Film dokumentalny

PIĘKNA NIEZNAJOMA CZYLI TROPEM ODNALEZIONYCH PRZEZNACZEŃ – reż. Wanda Laddy, scenariusz: Wojciech Ogrodziński i Andrzej Wojnach. Długość filmu 52 minuty.

Opowieść o wyborach Władysława Ogrodzińskiego – pisarza, eseisty, pracownika naukowego, działacza kulturalnego i społecznego, który zafascynowany Warmią i rzeką Łyną wybrał Olsztyn jako miejsce życia, przenosząc się z Krakowa gdzie zaczynał naukową karierę do prowincjonalnego ośrodka w Olsztynie.

Liczba dni zdjęciowych:10 – wszystkie na Warmii i Mazurach.

Komisja Konkursowa podzielając uwagi ekspertów dotyczące konstrukcji scenariusza zdecydowała, iż projekt otrzyma dofinansowanie, jeśli jego twórcy po zapoznaniu się z zastrzeżeniami, w ciągu 30 dni przedłożą scenariusz uwzględniający zgłoszone uwagi.

Przewidywane dofinansowanie: 90.000 zł.

Organizator konkursu, Warmińsko-Mazurski Fundusz Filmowy, najmłodszy spośród 11 funduszy w Polsce niebawem będzie obchodził pięciolecie, ma na swoim koncie wiele sukcesów artystycznych i frekwencyjnych.

Ma w dorobku już 25 dofinansowanych projektów filmowych – 8 fabularnych (w tym filmy Piotra Domalewskiego, Jerzego Skolimowskiego, Małgorzaty Imielskiej), 14 dokumentalnych (wśród nich produkcje tematycznie nawiązujące do tradycji warmińsko-mazurskich i kopernikańskich jak „Tajemnice de Revolutionibus”, „In Touch”, obraz podejmujący temat emigracji zarobkowej czy dokument dla HBO Europe „Niezwyciężona” o olsztyniance Joannie Jędrzejczyk) i 3 animowane, też związane z historią naszego regionu.

– Często jestem pytany, dlaczego inwestujemy w „niekolorowe” filmy fabularne, pokazujące szary świat, pełen problemów i dramatycznych przeżyć – mówił na konferencji marszałek Gustaw Marek Brzezin. – Odpowiadam wówczas, że wspieramy prawdziwą sztukę, doceniamy i stawiamy na projekty artystyczne, które nie pozostawiają widza obojętnym. W tym upatruję również promocji regionu jako miejsca, które daje filmowcom szerokie pole do twórczej kreacji.

Bilans 5 lat działania funduszu to ponad 3,5 mln zł ze środków samorządu województwa przekazanych na wsparcie polskiej produkcji filmowej i 60 nagród na krajowych i zagranicznych festiwalach dla dofinansowanych filmów. Dotychczas jego ekspertami byli doświadczeni twórcy, m.in. Wojciech Marczewski, Ewa Braun, Joanna Kos-Krauze, Jerzy Stuhr, Magdalena Łazarkiewicz, Jan Kidawa-Błoński, scenarzysta Jerzy Niemczuk i medioznawca Sławomir Rogowski, krytyczki filmowe Maria Malatyńska i Barbara Hollender, pisarz i scenarzysta Włodzimierz Kowalewski czy producenci Andrzej Serdiukow i Jan Dworak.

BRAK KOMENTARZY