Jubileusz 65-lecia świętowali pracownicy i kierownictwo Inspekcji Handlowej w Olsztynie. W okolicznościowym spotkaniu uczestniczył wojewoda Marian Podziewski, który pracownikom z najdłuższym stażem pracy w Inspektoracie wręczył okolicznościowe listy i upominki.
Tym najważniejszym prezentem, który obejmie wszystkich pracowników Inspekcji Handlowej będą jednak podwyżki wynagrodzenia planowane od 1 stycznia 2016 roku. Jak podkreślił wojewoda, to dopiero pierwszy, ale znaczący krok do wyrównania płac w służbach zespolonych. Na przestrzeni tych sześćdziesięciu pięciu lat wasze zadania ulegały wielu zmianom. Przybyło wam dużo nowych obowiązków, warunkowanych rozwojem cywilizacyjnym i gospodarczym. Stanowicie zgrany zespół doskonałych fachowców, dzięki którym możemy mieć pewność, że produkty dostępne w różnych gałęziach przemysłu są bezpieczne – mówił wojewoda Marian Podziewski.
Warmińsko-Mazurski Inspektorat Inspekcji Handlowej jest organem wojewódzkiej zespolonej administracji rządowej powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa.
Do zadań Wojewódzkiego Inspektora należy w szczególności:
– kontrola legalności i rzetelności działania przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą,
– kontrola produktów znajdujących się w obrocie handlowym w zakresie określonym w ustawach regulujących działanie Inspekcji Handlowej,
– podejmowanie mediacji w celu ochrony interesów i praw konsumentów,
– organizowanie i prowadzenie stałego polubownego sądu konsumenckiego,
– prowadzenie poradnictwa konsumenckiego,
– kierowanie do właściwych sądów wniosków o ukaranie sprawców wykroczenia oraz zawiadomień do organów ścigania o podejrzeniu popełnieniu przestępstwa,
– prowadzenie listy rzeczoznawców do spraw jakości produktów i usług.
W Warmińsko-Mazurskim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej zatrudnionych jest 56 pracowników. Dwudziestu trzech sprawuje swoje obowiązki w delegaturach Inspekcji w Elblągu i Ełku, a trzydziestu trzech wykonuje swoje zadania w olsztyńskiej placówce.