Jakie (nowe) linie tramwajowe?

0
2019
tramwaj

Choć zaledwie dwa miesiące temu wznowiły kursowanie po 50-letniej przerwie, już planujemy rozbudowę tramwajowej linii. Rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie.

Rozmowy o przedłużeniu trakcji będą realizowane na czterech płaszczyznach. Opinie będziemy zbierać na Platformie Konsultacji Społecznych, nie zabraknie spotkań z radnymi, z Platformą Ekomobilności Miejskiej oraz – co niezwykle ważne – dyskusji z mieszkańcami.

W sprawie planowanej inwestycji z olsztynianami spotkamy się dwukrotnie. 1 marca (wtorek) o godz. 17:00 konsultacje odbędą się w Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Herdera, natomiast dzień później – 2 marca (środa) o godz. 17:00 w ratuszu, w sali 219.

Zadanie, które planujemy zrealizować, ma polegać na połączeniu Jarot i Pieczewa z fabryką Michelin oraz z węzłem przesiadkowym przy dworcu PKS/PKP. Poza tym rozbudowana i odpowiednio wyposażona ma być zajezdnia tramwajowa.

Gotowe są już dwa wariaty poprowadzenia trasy. W ciągu tygodnia powinna być przygotowana trzecia propozycja. Te materiały będą podstawą do dyskusji na temat inwestycji.

Teraz w Olsztynie jest ok. 21 km pojedynczego toru. Trzy linie łączą największe, sypialne osiedla ze Starym Miastem i dworcem oraz dworzec z Kortowem. Przy okazji inwestycji m.in. przebudowano lub wybudowano od nowa kilkanaście kilometrów dróg, zmodernizowano mnóstwo podziemnych instalacji.

BRAK KOMENTARZY