GDDKiA kontra prezydent Olsztyna

0
470
fot. GDDKiA Olsztyn

Najpierw prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz zarzucił GDDKiA niedostateczną ilość informacji w sprawie planowanej obwodnicy miasta, co może wpłynąć na jej ostateczny kształt. Drogowcy odpierają zarzuty. 

Pod koniec lutego prezydent Piotr Grzymowicz wystosował do olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych pismo, w którym odniósł się do wybranych wariantów do dalszych prac.

Przypomnijmy, że odpowiednie korytarze zarekomendowano na posiedzeniu zespołu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych. Przedstawiono na nim wyniki studium korytarzowego dla północnej obwodnicy Olsztyna projektowanej w ciągu DK51. Wybrano kilka wariantów z dwóch korytarzy zachodniego i jednego wschodniego. Drogowcy podkreślają, że jego realizacja nie będzie wymagała także dużej liczby wyburzeń budynków mieszkalnych. Obwodnica Olsztyna i Dywit w tym wariancie stanowi najkrótszy przebieg ze wszystkich analizowanych kombinacji.

Prezydent stawia zarzuty

Z przedstawionych rekomendacji niezadowolone są władze Olsztyna, co dały swój wyraz właśnie z piśmie z lutego. Przy okazji prezydent Olsztyna przedstawił pretensje w innej sprawie. – – Odczuwam niedosyt informacji o procesie analitycznym w zakresie przebiegu północnej obwodnicy miasta. Po udostępnieniu orientacyjnych map potencjalnych przebiegów obwodnicy w sierpniu 2022 roku, nie otrzymaliśmy żadnych danych o założeniach przeprowadzonych analiz, a więc nie mogliśmy uczestniczyć w dyskusji na równych zasadach – stwierdził prezydent Grzymowicz w piśmie do drogowców. – Spodziewałem się, że przedstawione warianty będa przedmiotem rozmów, tak aby można było wybrać optymalny przebieg uwzględniając interes publiczny.

Zdaniem prezydenta, miasto zostało zaskoczone wyborem korytarzy do dalszej analizy. – Które nie uwzględniają argumentów przekazanych przeze mnie do GDDKiA w pismach z 3 sierpnia 2022 oraz września 2022 roku – stwierdził prezydent Olsztyna.

Do zarzutów odnieśli się drogowcy. Przedstawili oficjalne stanowisko Mirosława Nicewicza, dyrektora olsztyńskiego oddziału GDDKiA. – Od początku prac projektowych zapewniliśmy możliwość aktywnego uczestniczenia samorządów w procesie przygotowania dokumentacji obwodnicy Olsztyna i Dywit – zapewnia dyrektor Nicewicz.

Drogowcy: informowaliśmy na bieżąco

Przypomniał daty i tematy licznych spotkań i prowadzonej korespondencji. – Na bieżąco informowaliśmy Państwa o wynikach prac projektowych. 16 marca 2022 r. przesłaliśmy na adres email Pani Wiceprezydent Olsztyna prognozy ruchu dla obwodnic Olsztyna i Dywit – zapewnia dyrektor Nicewicz. – Pan Prezydent wielokrotnie ustosunkowywał się do proponowanych rozwiązań. Sugestie i wskazania na bieżąco były przez nas wnikliwie analizowane i brane pod uwagę w toczących się pracach oraz w ostatecznej ocenie i rekomendacji wariantów do dalszych prac.
GDDKiA przypomina, że głównym celem budowy obwodnicy Olsztyna i jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza teren miasta, “co wpłynie na poprawę warunków i bezpieczeństwa ruchu drogowego w Olsztynie i okolicach”. – Wybrane do analizy warianty ten cel zrealizują – przekonują drogowcy.

BRAK KOMENTARZY