Dworzec w Olsztynie zostanie w końcu przebudowany

0
667

PKP rozstrzygnęły przetarg na przebudowę Dworca Głównego w Olsztynie. W miejscu, brzydkiej bryły, powstanie nowoczesny obiekt.
Przygotowania do przebudowy dworca w Olsztynie trwały kilka lat. Nie obyło się bez problemów. Także w końcowej fazie.
Po tym, jak z kontraktu zrezygnowało przedsiębiorstwo Tasbud, kolejarze znowu musieli przyjrzeć się ofertom. Najtańszy wykonawca nie przedłużył terminu związania ofertą, bo uznał, że rosnące ceny usług i towarów nie pozwalają na wykonanie nowego dworca w oferowanej wcześniej kwocie (65,4 mln zł).
Według informacji podanej przez PKP z sześciu oferentów aż cztery propozycje zostały odrzucone ze względu na braku przedłużenia terminu związania ofertą. W grze został Budimex i Torpol.
Ten pierwszy zaproponował 82,2 mln zł, a druga z firm 71 mln zł. dworzec powinien powstać do 2023 roku, jeśli do budowy miałyby być wykorzystane fundusze europejskie. Umowa na jego przebudowę podpisana zostanie z Torpolem po odczekaniu okresu związanego z ewentualnymi odwołaniami. Torpol zaoferował także najkorzystniejszą ofertę za przebudowę układu torowego stacji Olsztyn Główny, To zadanie realizuje PKP PLK.
Planowana budowa nowego Dworca Głównego w Olsztynie to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez Polskie Koleje Państwowe S.A. Dzięki niej mieszkańcy miasta oraz turyści odwiedzający Warmię i Mazury będą mogli korzystać z nowoczesnego, pozbawionego barier architektonicznych dworca kolejowego. Projektowany budynek będzie w pełni przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności, czyli pasażerów z niepełnosprawnościami, podróżujących z małymi dziećmi czy z większymi bagażami. Budowa nowego obiektu pozwoli nie tylko poprawić komfort pasażerów kolei, ale umożliwi także połączenie dworca z dzielnicą Zatorze, ułatwiając pieszym poruszanie się po mieście. Koncepcja ta nie mogłaby zostać zrealizowana w przypadku pozostawienia starego budynku dworca – w dotychczasowej lokalizacji i obecnym kształcie.
Przedmiotem zamówienia była budowa dworca Olsztyn Główny który zastąpi istniejącą, modernistyczną budowlę. Nowy obiekt będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze.

BRAK KOMENTARZY