Cuda Mazur. Chcą wzmocnić markę mazurskich firm

0
2694

“7 Cudów Mazur – promocja gospodarcza obszaru Wielkich Jezior Mazurskich” – rusza samorządowy projekt, który ma wzmocnić markę mazurskich przedsiębiorstw. W akcję zaangażowało się Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 (założone przez 12 sąsiadujących ze sobą gmin) oraz 11 gmin z Krainy Wielkich Jezior Mazurskich: miasto i gmina Giżycko, Węgorzewo, Miłki, Orzysz, Pisz, Ruciane-Nida, Mikołajki, miasto i gmina Mrągowo i Ryn. 
Do udziału w projekcie zaprasza m.in. burmistrz Giżycka. “Razem możemy stworzyć lepszą perspektywę i jakość życia naszych mieszkańców. A determinować nas powinien wspólny cel – lokalne firmy i gospodarka Krainy Wielkich Jezior Mazurskich mają stać się konkurencyjne w skali kraju i rozpoznawalne za granicą jako silna marka WJM” – napisał Wojciech Karol Iwaszkiewicz w liście zachęcającym do udziału w projekcie.

To pierwszy na taką skalę, o takim charakterze i zasięgu projekt promocji gospodarczej, nie tylko w regionie, ale również w kraju – przekonują autorzy projektu. Cel, który sobie postawiono to wzrost do końca roku 2024 konkurencyjności przedsiębiorstw z obszaru Krainy Wielkich Jezior Mazurskich (KWJM).

Kraina ma być rozpoznawalna jako obszar atrakcyjny dla prowadzenia działalności gospodarczej i lokowania inwestycji. “W tym celu zaplanowano realizację do końca 2019 roku działań promocyjnych i PR kreujących i utrwalających wizerunek jako właściwego miejsca do prowadzenia biznesu i inwestowania” – mówi Serwisowi Samorządowemu PAP kierownik projektu Andrzej Krawczyk.

Projekt skierowany jest przede wszystkim do przedsiębiorstw działających w branżach należących do Regionalnych Inteligentnych Specjalizacji (zdrowa żywność, ekonomia wody oraz przemysł drzewny). “Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, by w projekcie wzięli udział przedsiębiorcy również z innych branż. Aktualnie do udziału w projekcie przystąpili przedsiębiorcy z branży elektrycznej, kamieniarskiej, a także z branży usług konsultingowych” – wylicza Krawczyk.

Podejmowane w projekcie działania nakierowane są przede wszystkim na szeroko pojęty marketing gospodarczy. “W ramach realizacji projektu organizowane są zagraniczne misje przyjazdowe, spotkania B2B, wizyty studyjne oraz konferencje, wszystkie pod wspólną nazwą Mazury to Biznes oraz służących promocji gospodarczej regionu, linkowaniu przedsiębiorców, budowaniu łańcuchów powiązań i kooperacji podmiotów gospodarczych” – wskazuje kierownik projektu.

“Uczestnictwo przedsiębiorców w konferencjach wpłynie korzystnie na nawiązanie kontaktów biznesowych, min. uzyskają możliwość udziału w wydarzeniach o charakterze wystawienniczym, gdzie będą mogli zaprezentować swoje usługi czy produkty (ofertę biznesową). Działania marketingowe i PR promujące markę Regionu KWJM, przyczynią się do sprowadzenia potencjalnych kontrahentów i inwestorów będących partnerami biznesowymi dla lokalnych przedsiębiorców. Przedsiębiorcy poprzez aktywny udział w projekcie mają szansę wpłynąć na lepsze postrzeganie regionu w Polsce i za granicą. Dodatkowo ich udział w projekcie wzmocni wizerunek firmy, poprawi jej rozpoznawalność wśród nowych klientów, przyciągnie zainteresowanie inwestorów, a tym samym wzbudzi zaufanie do inwestowania w KWJM” – przekonuje Krawczyk.

Do końca 2019 r. uruchomiony ma też zostać zintegrowany system informacji gospodarczej (SIG) oraz kompleksowy mazurski system wsparcia eksportera i obsługi inwestora.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Mazurscy przedsiębiorcy mogą zgłaszać się poprzez wypełnienie i dostarczenie deklaracji do jednego z zaangażowanych w wydarzenie samorządów. Deklaracja w formie listu intencyjnego, dostępna jest bezpośrednio w samorządach, będących Partnerami Projektu, a także zamieszczona na stronach internatowych poszczególnych uczestników projektu.

Autorzy projektu przekonują, że pomoże on budować trwałe i żywe relacje między samorządami, przedsiębiorcami oraz instytucjami otoczenia biznesu.

“Dobrze rozwinięta gospodarka lokalna to jeden z ważniejszych elementów zrównoważanego rozwoju obszaru. Taka myśl przyświecała samorządom budującym partnerstwo i tworzącym Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020. Siła lokalnej gospodarki to nie tylko obiektywne atuty takie jak posiadanie terenów inwestycyjnych, czy zasobów ludzkich, lecz także wymiar wizerunkowy, zdecydowane wyróżnianie się spośród konkurencji, wyrazistość oferty, obecność w świadomości potencjalnych partnerów gospodarczych i ich pozytywne skojarzenia z miejscem czyli Mazurami. Budowa i promocja silnej marki miejsca – marki obszaru Wielkich Jezior Mazurskich – jest jednym z warunków sukcesu strategicznego w wymiarze gospodarczym” – podkreśla w rozmowie z PAP Krawczyk.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.

/pap

BRAK KOMENTARZY